Menybar

onsdag 1 december 2010

SÅ GÅR DET FÖR BÖNDERNA: ANN-KATRIN, JONAS, JOHAN OCH THOMAS I BONDE SÖKER FRU 2010

Bonde Söker Fru 2010

I kvällens program av Bonde söker Fru, blir det bråk mellan Bonden Thomas Samuelsson, 35, (ni vet han med myggjäveln på kinden) och en av hans "damer" Ulrika Nilsson, 35. Tydligen har tjejernas irritation funnits under en tid, och i kväll kan en av tjejerna inte hålla sig längre.


Thomas Samuelsson Bonde Söker Fru 2010

Det var på en dejt i skogen som Ulrika ställde Thomas mot väggen och föklarade att om han inte börjar visa henne mer uppskattning....ja, då åker hon helt sonika hem!
Ulrika säger att hon känner sig ensam och utfryst. Hon anklagar dessutom Thomas för att ha en snedvriden syn på könsroller. (Men lite undrar jag vad hon förväntat sig med en 35-årig man utan tidigare förhållande. En Casanova och Don Juan?)

Att Ulrika är förälskad i Thomas går väl inte att ta miste på. Men själv tycker jag det verkar som om Thomas har känslorna hos dragspelande Ulrika. Men jag kan ju ha fel! Det kanske t.o.m är så att det är hos Ulrika Nilsson Thomas känslor finns. Han kanske inte vågar titta på Ulrika av den anledningen?

Ulrika Nilsson, Bonde söker Fru 2010
-Vill du lära känna mig, undrar Ulrika, för annars åker jag hem!

Det som kunde blivit en mysig dejt i skogen, ballar ur till ett riktigt storbråk, och Thomas kallar Ulrikas könsrollsbeskyllning för "skitsnack".
Thomas tyckte att Ulrikas beteende var barnsligt och sjukt, och jag skulle inte tro att Ulrika direkt fick några pluspoäng av Thomas för sina beskyllningar.

(Är det så Ulrika visar sina känslor för killar, behöver man kanske inte undra varför hon är singel....?)

Naturligtvis förstår jag Ulrikas frustration, och hennes känslor. Men kanske borde hon varit lite mer diplomatisk för att ha en chans i framtiden.


De andra tjejerna på Thomas gård, ställer sig på Ulrikas sida, när de hör talas om bråket.
Ulrika Wikner, 33, håller med om att Thomas inte gett alla tjejer samma chans, och att Thomas fullständigt nonchalerat Ulrika Nilsson. Dessutom hjälper han tydligen inte till någonting i hushållet, vilket irriterar alla tjejerna.
Att tjejerna har haft tidigare förhållanden, men inte han, ligger honom i fatet, så in i helvete, som Thomas själv säger.

Thomas själv förklarar att han har TV-teamet runt sig från tidig morgon till långt in på natten, och därför inte hinner hjälpa till.
Till en början skrattar Thomas bara bort problemen, vilket retar tjejerna, men ber senare om ursäkt. Ursäkten var mycket snyggt gjord, och verkade innerlig. Jag tyckte Thomas gjorde det väldigt bra, och kan inte tjejerna ta ursäkten, jag då kanske ingen av de är den rätta. Han var lite söt, när han stog där och vred sina händer....om man gillar den lite tafatta, blyga typen alltså!

Genom att laga en trerätters middag till tjejerna, hoppades Thomas att stämningen skulle bli bättre.


Ann-Katrin Bonde söker Fru 2010
Bonden Ann-Katrin tycker att hon skulle lätta upp stämningen lite, och sjöng en "taggatråd" på värsta skånskan.
Ann-Katrin tyckte med det, att hon bjudit på sig själv, men att hon blev besviken på killarna som inte sjöng någon egen visa.
(Ni som undar över bästa raggningsknepen...sjung INTE en "taggatråd" melodi "en busschaufför" på bred skånska! Det ger liksom ingen känsla av romantik!.....WHAT SO EVER!

Själv tyckte hon att hon bjöd till (när då?) och att killarna borde visa henne mer uppskattning. Och det kanske de hade gjort om de känt att de fick något gensvar.

Efter att Jonas åkte hem, i förra avsnittet, verkar det som att Ann-Katrin tuffat till sig lite. Beror det på att Jonas tog för sig lite mer, och var den pratsammaste av de alla, och att Ann-Katrin då kände sig i underläge. Men nu, när det är tre superblyga personer kanske hon känner att "här är i alla fall inte jag blygast" och får lite mer självförtroende och "makt"?

En av Ann-Katrins killar, Magnus, hade köpt en liten prydnadsgroda, symbolisk med prinskrona och allt, som han gav henne när de var ute på utflykt.
Som Magnus själv uttryckte det, är det kanske inte någon jätte bra kombination när båda två är lika blyga, och det stämmer nog, för Bonden Ann-Katrin fattar absolut inte piken eller inviten med grodan, utan tackar bara lite lojt. Jag skulle tro att Magnus kanske var ute efter en puss, men tji fick han!

(Varför är det så att man nästan uppfattar några av årets ( ja förra årets också för den delen)  deltagare i Bonde söker Fru, som lite mindre vetande och inte speciellt intelligenta? Har möjligen TV4 velat ha med riktiga "orginal"som t.ex. Ann-Katrin och Thomas, eller är det bara så att vi uppfattar blyga människor lite osociala, med lägre EQ? Då tror vi genast att de måste ha en lågIQ också.
Och så ÄR ju själv klart inte! De är nog betydligt mer intelligenta än Lila Frun, t.ex. Jag är faktiskt så dum så jag inte fattar att jag borde hålla tyst. De är så smarta att de inser att de ska vara tysta och faktiskt också är det!'9 Bara en liten parentes!



Bonden Johan Ivarsson
Bonde Söker Fru 2010
Hos Bonden Johan är det en tryckt stämning bland tjejerna, men lika glad är Johan för det!
Det är tre osäkra tjejer, så här dagen för utrustning.

Johans känslor för Amanda går lite upp oh ner, säger Johan. Ibland känns det bra, men ibland känns magkänslan mindre bra.
Hon verkar så allvarlig, och Johan alltid så himla glad.
Självklart är det ingen lätt situation tjejerna befinner sig i, men då gäller det väl att bjuda till desto mer, vilket kanske Amanda gör, i och för sig, tyvker jag.

Jonas är nervös inför kvällens utröstning med tanke på hur ledsen Pernilla blev när hon skulle åka hem.
Men ingen av de tjejer som är kvar verkar vara den typen, eller?
Stanna hos Johan får Amanda och Sofie göra. Ellinor fick åka hem, och innan hon åker berättar Ellinor att hon fått känslor för Johan. Vad vi inte fick se i kvällens avsnitt var den sista dejt Ellinor och Johan hade innan Ellinor blev hemröstad. Där berättar Ellinor om sina känslor för Johan, som tyvärr inte är besvarade.
Ellinor verkar dock ta det hela bra, och kommer säkert träffa någon bra kille i framtiden! Hon är ju så ung, ännu, så det hinner rinna mycket vatten under broarna innan hon ska slå sig till ro!

Programledare Linda förbereder de två tjejerna, som är kvar på gården, på att det kommer bli mycket dubbeldejtande dagarna framöver, och att det kommer bli väldigt jobbigt att inte veta vad Johan gör med "den andra" tjejen. Men att så måste det få bli, fortsätter Linda.
Lilla Frun tror också att det kan bli en del svartsjuka mellan Amanda och Sofie i kommande program.

Efter en mysig dejt, berättar Johan att han fått väldigt starka känslor för Sofie. Starkare än vad han kunde tro från början. Hur kommer Amanda ta det, undrar man? De passar verkligen i hop, Johan och Sofie, tycker Lilla Frun!


Jonas, Bonde Söker Fru 2010
Hos Bonden Jonas är kanske Annelie den som visar mest, och tar mest initiativ. Bonden Jonas själv visar inget intresse för någon, och det gör några av tjejerna lite besvikna och tillbakadragna.
Och jag förstår Jonas.
Det är inte lätt att visa någon lite mer uppskattning, utan alla måste få lika mycket tid och uppmärksamhet. Titta bara på hur det gick för Thomas, när en av tjejerna fick för lite.


Susanne och Sara var de som fick stanna, hos Jonas. Annelie hade skrivit en jättefin tackdikt till Jonas, som hon läste upp innan hon fick lämna gården. Det var jätte fint!
Annelie fick lämna Bonde söker Fru 2010
Jonas trodde själv att de var för olika, men det märktes på Annelie att hon var väldigt ledsen.
Kanske låg hon på lite FÖR hårt på Jonas, med frågor, massage, osv. Jonas kanske vill kanske vara den som tar initiativ, när det nu händer!


Spännande fortsättning följer.......

Därför ångrar Bonden Johan sin första kyss med en av tjejerna
Bonden Ann-Katrin skickar hem Jonas
Bonden Ann-Katrin är för kall, och Pernilla bryter i hop när Johan skickar hem henne


intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Thomas Samuelsson är trevlig och förtjänar en fin tjej, ingen av hans dejtar tycks hålla måttet.

Ann-Katrin har redan valt bort sin kille Jonas, kunde kanske ha blivit något?

Johan, vi får se!

... och Jonas skickade hem Annelie, själv skulle jag aldrig ha skickat hem en tjej som bjuder på massage.

Lilla Frun sa...

Jag håller med dig Anonym!
Jag skulle också hellre ta en kille som bjöd på massage, och visade vad han ville!
Men uppstår ingen attraktion, ja då gör det ju inte det. Det är ju inget man bara kan bestämma sig för, tyvärr!

Håller också med dig om att Thomas verkar vara en jätte trevlig kille!
Kanske Ulrika W är något, trots allt.
Lite skinn på näsan kanske behövs för att "sätta lite pli" på en gammal inbiten unkarl, ha ha!

Och visst skulle Ann-Katrin ehållt Jonas. Han var ju den som var lite vettig, och skulle kunna fått fart på "taggatråden" Ann-Katrin!

Och Johan, ja honom kommer det inte bli några problem för, vare sig tjejen finns i programmet, eller inte!
Superhärlig kille!

Andersson Jesica sa...

Min man man bromsade upp äktenskapsförhållanden med mig, han är mitt livs kärlek, vi separerade han sa att det var över mellan oss och att han aldrig kommer att ta mig tillbaka igen, jag förstod bara att han var kärleken i mitt liv efter Jag förlorade honom. Jag älskar min man så mycket, vi hade två barn tillsammans och jag vill att han ska älska mig men jag vet inte hur jag ska göra det, för så många gånger har jag försökt ringa eller skicka textmeddelanden till honom men han inget svar på mina textmeddelanden och inga samtal från honom på mer än sex månader. Inte säker på hur jag ens kan få honom tillbaka, verkar som om han fortsätter med sitt liv med en annan kvinna.
Jag läste liknande artikel på en blogg, jag läste en koment från en dam från Sverige som heter Katie Mburgs, hon gav ett vittnesbörd om hur hennes ex återvänder tillbaka till henne efter två års skilsmässa, hon vittnade om att Dr.Oduduwa hjälpte henne med kärlek delaktivering för att få tillbaka ex love. hon lämnade efter kontaktadressen för att kommunicera med Dr.Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
Jag skickar också ett meddelande till e-postmeddelandet för att be Dr.Oduduwa att hjälpa mig att få tillbaka min ex-kärlekspartner, jag förklarar alla mina äktenskapsproblem till honom och Dr.oduduwa lovade mig att återvända min ex make inom 3 dagar och 3 natten efter älskar stavning bön aktivering. Jag försöker, jag tillhandahöll alla kärleksförtryckningsartiklar och material som krävs av mig. Två dagar efter ringde min man Aslund till mig på telefon med okänt nummer, han ber om ursäkt och fixar ett datum för att se mig, verkligen vi ser varandra ofta gånger under samma vecka aktiverades kärleksförtryckningar för min räkning, det fungerar till mitt bästa. Jag är glad idag att vi lever lyckligt tillsammans som en lycklig familj. jag är fantastisk. tack vare den här stora mannen Dr.Oduduwa.
Jag rekommenderar verkligen dessa tjänster till alla som söker tillbaka ex kärlekspartner och kärlek stava för att hitta ny sann kärlek inom en vecka. också magiska stava Talisman ring för att återställa tillbaka förlorat kärleksförhållande, återställa trasiga äktenskap etc.
kommunicera med Dr.Oduduwa via :.
 {Dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}

Anonym sa...

God dag alla, det här är mitt vittnesbörd om Dr. Fasoyas bra arbete som hjälper mig, jag är Alberto Grace från Spanien. make som lämnade mig ut de senaste 3 åren, så småningom med den här mannen på en bloggsida som bokförts av en eller är klient för hjälp, min man gav ut alla tecken på att han hade en affär men jag valde att leva i förnekelse och ignorera dem. Han behandlade mig dåligt och slutade visa mig den kärlek och tillgivenhet som fick mig kär i honom i första hand

Jag förklarade allt för honom och han berättade för mig om ett stavaggregat som han hade hört talas om och han gav mig en e-postadress för att skriva till stavavläggaren för att berätta för honom om mina problem på bara två dagar var min man tillbaka till mig, jag bara för att säga tack uppriktiga och sanningsamma stavmästare, sir allt du berättade för mig har skett och tack herr, snälla, jag vill berätta för alla som letar efter någon lösning på deras problem, jag råder dig att vänligen kontakta detta stava caster, han är verklig, han är mäktig och oavsett vad stava caster berättar är vad som kommer att hända, eftersom allt det stavmästaren berättade för mig kom till. Du kan vänligen kontakta honom på:

E-postadress är (Fayosasolusionhome@gmail.com) eller direkt på

Whatsapp +2348151918774

Viktória Peričková sa...

Äntligen har glädjen och lyckan i mitt förhållande återställts, min före detta älskare återvände hem igår efter 2 års äktenskapsseparation. Jag har aldrig trott att kärleksmagi skulle kunna fungera så bra för att få tillbaka min man snabbt, jag ger det bara ett försök eftersom jag hör så många människor prata bra saker om Drigbinovia kärleksmagiker, de senaste veckorna har jag använt kärleksförtrollning tidigare och ingen funkar för mig. Men tills jag stöter på Drigbinovia försäkrar han mig att han kommer att göra alla kärleksförtrollningar å mina vägnar för att få tillbaka min före detta älskare. Jag följde noga hans instruktioner, att min älskare Paul kommer tillbaka till mig inom 3 dagar, jag har försökt så många sätt att be min man om ursäkt för att förlåta mig för att jag varit otrogen mot honom en gång tidigare, han fick reda på att jag har varit otrogen mot honom och sedan han lämnade hade vi två barn tillsammans som en familj. Jag har försökt så många sätt att få hem honom men ingenting fungerar. Tills jag stötte på Drigbinovias e-postblogg online eftersom detta av en kvinna från Kanada delade hans whatspp-kontakt +12162022709 och Email doctorigbinovia93@gmail.com Jag skickar bara ett meddelande till honom för att hjälpa mig att få tillbaka min före detta älskare. Jag gav Drigbinovia både min och min älskare bild och namn och det var allt han bad om. Strax efter andra dagen fick jag ett telefonsamtal från min älskare Pau och han ber om ursäkt och lovar mig att han kommer hem i helgen, jag sa ok och jag väntade på honom, igår kom han tillbaka hem som Drigbinovia lovade mig. Jag är väldigt glad över att ha honom tillbaka med mycket kärlek och omsorg mer än någonsin tidigare. Jag tror att det är rätt för mig att dela denna fantastiska goda nyhet här så att den kan motivera och hjälpa andra att hitta en lösning för att återförenas med en trasig kärlekspartner idag. sant det fungerar för mig här. Jag tror att det kommer att fungera för dig också.

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/