Menybar

torsdag 25 november 2010

ANN-KATRIN I BONDE SÖKER FRU SKICKADE HEM JONAS OCH NU PIRRAR DET TILL MED DE ANDRA...ELLER? SE KLIPPET HÄR!

Bonde söker Fru 2010
Jag följer Bonde söker Fru, egentligen mest för att maken gillar programmet. Tro det , eller ej! Normalt sett gillar han inga såpor (sopor) men just Bonde söker Fru tycker han är skitkul! (Ganska ovanligt för en man, men han är en ovanlig man, för han är min man!!)

I kvällens episod var spänningen olidlig....not!
Men en sak undrar jag: VAD I HELSIKE GÖR ANN-KATRIN MED I PROGRAMMET?
Hon vill ju uppenbarligen inte ha någon man, så varför ställde hon upp?
Är Ann-Katrin i Bonde söker Fru
rädd för kärleken?
Jag tycker att Jonas Fransson ska vara oerhört tacksam för att han fick åka hem.
Skulle det, mot alla naturlagar i hela vida världen blivit de två, hade Jonas sakta men säkert brytits ner och förvandlats från en glad, sprallig, omtänksam, kramig, rolig, go kille, till en....isbit!
Jag tror inte att han skulle få ens ett uns av den kärlek och beröring han söker. Eller vad tror ni?

Ann-Katrin sa ju i sin "profil" när hon presenterades, innan programseriens start, att hon sökte en kille med humor, som har lätt för att prata och som får henne att skratta.
Man ska vara försiktig med vad man önskar, för man kanske får det....
Och när hon fick det, ville hon inte ha det...
De här killarna verkar verkar ju också vara ganska svältfödda på kärlek, och har satsat både energi, kanske
 en del pengar, men framför allt engagemang och känslor i det här, och jag får uppfattningen om att Ann-Katrin inte vill ha någon av dem egentligen.
Det kunde blivit vem som helst av de som fick åka hem, tror jag, för enligt mig verkar Ann-Katrin bara vilja bli av med de så hon får fortsätta i sin egen lilla värld.
Jag tror, att det kommer bli svårt för någon av killarna att "få till" något med Ann-Katrin, och jag tror att det skulle krävas en sjuhelsikes mer framåt kille, än någon av de som är kvar.
En kille som ställde större krav, och helt enkelt tog för sig mer.
Dock säger en av killarna att det pirrade lite extra efter fotbollsgolfen de spelade efter att Jonas åkt hem. Titta här:



Ibland, tycker jag, att det låter som att Ann-Katrin tycker att dessa män mest är till besvär, och att DE ska vara tacksamma som har fått komma dit.
I kvällens program, reagerade jag när hon sa något i stil med:
"-Jag tror nog att man kan kombinera gårdsarbetet med kärlek. Bara man har intressen vid sidan om och var för sig, ska det nog gå bra!"

Men hallååååå! Nu blev det väl väldigt tydligt att hon är skitskraj, och egentligen inte vill ha någon på gården. Hon vill leva sitt liv, ensam, kunna göra vad hon vill, när hon vill.
Hon säger ju själv att hon INTE söker någon som ska hjälpa till på gården, hon söker INTE någon att dela fritiden och sina intressen med, hon söker INTE någon att hålla om, eller kramas med.....Så vad söker hon då, egentligen? Och varför är hon med i programmet?

Killarna verkar ju smått förälskade i Ann-Katrin, och säkert har hon massor av positiva sidor, även om de kanske inte framkommer så där hemskt mycket på TV. Hon har ett gulligt leende, när hon ler...och....ja....eh....! Massor av fina egenskaper! Det är jag säker på!

Läs ett tidigare inlägg om Ann-Katrin här


I Aftonbladet kan du läsa en intervju med Jonas


intressant  Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Elin [E.S.S.] sa...

Svar; Jag håller helt med dig! Och tänk vad skönt det vore om man kunde göra så att man kunde stänga av vissa sinnen!

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/