Menybar

måndag 11 oktober 2010

Har Indianer skäggväxt?

Datum:  Måndagen den 11 oktober 2010, 11:13:45
Namn:  Sömnlös



Hej Lilla Frun! Nu ska du få något att bita i:
Under många herrans år har jag haft en sak som jag undrat över, men har aldrig lyckats få något svar. Det skulle ge mig sinnesfrid om du kunde ge mig ett svar på frågan: Har indianer skäggväxt?
Många kramar från en som ligger sömnlös


Hejsan Sömnlös,
kul fråga! Kanske lyssnade du på Sveriges Radio förra veckan där samma fråga ställdes?
Jag har lyssnat på inslaget och dessutom kollat runt lite på nätet och jag har fått fram att generellt har amerikanska indianer mycket begränsad skäggväxt och kroppsbehåring. Däremot har man normal hårväxt på huvudet samt könshår. Avsaknaden av kroppsbehåring delar man med bl.a många asiater, som t.ex.japaner och kineser. Man verkar tyvärr inte veta varför vissa folkslag har mindre kroppsbehåring. Man vet bara att det är genetiskt.
Indianer har även definitivt betydligt mindre håravfall än "oss andra". Har du någonsin sett en tunnhårig Indian? Eller en med skägg och hår på bröstet för den delen?
Hårväxt i ansiktet, och kroppsbehåring över lag anses ju vara sexigt och manligt.Hur kommer det sig då att de flesta kvinnor tycker att Indianer är både vackra att titta på men dessutom både manliga och sexiga! Det var en ännu knepigare fråga!
Hoppas du fick svar på din i alla fall!
Lilla Frun säger SOV GOTT!

Under "Kommentarer" nedan fortsätter konversationen mellan "Sömnlös" och Lilla Frun

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ditt svar, Lilla Frun! Men vad gäller behåringen på de genitala områdena - är du helt säker? Jag har nämligen en bok som handlar om Jivaro-indianer, och såvitt jag kan se på bilderna så finns det inte en enda person som har vare sig skägg eller könshår...?
Denna bok kan för övrigt rekommenderas varmt. Kapitlet om hur Jivaroindianerna krympte huvuden läste jag högt för min sambo på en av de första daterna. Gjorde succé som du kanske förstår! Ett trick jag verkligen rekommenderar!
Kramar från en som inte behöver vara fullt så sömnlös (men fortfarande lite grann!)

Lilla Frun sa...

Hej igen!
Ja, säker och säker. Jag har ju inte personligen tittat efter, så klart. Men..enligt vad jag kunde hitta på internet så ska de ha hår i de nedre regionerna. Kan ju vara så att "dina indianer" faktiskt rakat sig. Eller skurit av håret med en vass sten, eller hur de nu gjorde!
Jag kan tänka mig att du gjorde succé med att läsa högt för din sambo på er första date. Uppenbarligen var hon/han mer intresserad av din röst och dina läppar när du läste, än vad din sambo var av att lyssna på vad du faktiskt läste. Hade hon/han verkligen lyssnat vet-i-sjutton om du inte fortfrande skulle varit singel..ha ha!
Jag får helt enkelt låna denna bok med så exklusiva bilder, på Bibblan, och läsa högt för maken. Kanske går det hem hos honom också.
Ha det gott i det vackra höstvädret!
Kram Lilla Frun

Andersson Jesica sa...

Min man man bromsade upp äktenskapsförhållanden med mig, han är mitt livs kärlek, vi separerade han sa att det var över mellan oss och att han aldrig kommer att ta mig tillbaka igen, jag förstod bara att han var kärleken i mitt liv efter Jag förlorade honom. Jag älskar min man så mycket, vi hade två barn tillsammans och jag vill att han ska älska mig men jag vet inte hur jag ska göra det, för så många gånger har jag försökt ringa eller skicka textmeddelanden till honom men han inget svar på mina textmeddelanden och inga samtal från honom på mer än sex månader. Inte säker på hur jag ens kan få honom tillbaka, verkar som om han fortsätter med sitt liv med en annan kvinna.
Jag läste liknande artikel på en blogg, jag läste en koment från en dam från Sverige som heter Katie Mburgs, hon gav ett vittnesbörd om hur hennes ex återvänder tillbaka till henne efter två års skilsmässa, hon vittnade om att Dr.Oduduwa hjälpte henne med kärlek delaktivering för att få tillbaka ex love. hon lämnade efter kontaktadressen för att kommunicera med Dr.Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
Jag skickar också ett meddelande till e-postmeddelandet för att be Dr.Oduduwa att hjälpa mig att få tillbaka min ex-kärlekspartner, jag förklarar alla mina äktenskapsproblem till honom och Dr.oduduwa lovade mig att återvända min ex make inom 3 dagar och 3 natten efter älskar stavning bön aktivering. Jag försöker, jag tillhandahöll alla kärleksförtryckningsartiklar och material som krävs av mig. Två dagar efter ringde min man Aslund till mig på telefon med okänt nummer, han ber om ursäkt och fixar ett datum för att se mig, verkligen vi ser varandra ofta gånger under samma vecka aktiverades kärleksförtryckningar för min räkning, det fungerar till mitt bästa. Jag är glad idag att vi lever lyckligt tillsammans som en lycklig familj. jag är fantastisk. tack vare den här stora mannen Dr.Oduduwa.
Jag rekommenderar verkligen dessa tjänster till alla som söker tillbaka ex kärlekspartner och kärlek stava för att hitta ny sann kärlek inom en vecka. också magiska stava Talisman ring för att återställa tillbaka förlorat kärleksförhållande, återställa trasiga äktenskap etc.
kommunicera med Dr.Oduduwa via :.
 {Dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/