Menybar

söndag 10 oktober 2010

VECKANS IDOLFINAL! LIKE or TAKE a HIKE?

Så var då den första fredagsfinalen av Idol avklarad. Idolerna var kanon, Seal gudomlig, Jihde lika proffsig som vanligt och juryn mer ödmjuk. Enligt mig, Lilla Frun, förstås!
Jag måste säga att jag tycker att i år är ALLA Idolerna jätte duktiga. Förr om åren har man ju ändå tyckt att några var lite sämre, och några var betydligt bättre. Då visste man redan i första programet vilka som skulle stå bland dom 3 bästa. Men, det tycker jag inte man gör i år. I år har jag, hittills, flera favoriter.

Andreas Weise -
For once in my life

Andreas Weise är super härlig. Sjunger fantastiskt och är lite lagom sprallig och glad. Gullig, gullig, gullig!
Olle Hedberg är jätte snygg, och rätt sexig, på det där "Jag har ingen aning om att jag är snygg sättet". Sjunger bra, med sin speciella, lite hesa, sexiga röst.
Daniel Norberg, en pojksöt flickidol med sammetslen röst. Mycket charmig och duktig!
Jay Smith är egentligen inte alls min typ, men jag tycker han är rätt gullig med sin blyga, osäkra intryck! Och vilken röst!!!
Geir Rönning, gillar jag! Han sjunger som en guuuud,och verkar så tillfreds med livet och sig själv! Jag blir däremot trött på juryn och Jihde som hela tiden tjatar att han är gammal. Han är väl för fan inte gammal. Han är heller inte äldre än dom andra deltagarna. Det är ju dom som är yngre!!

Som ni ser har jag direkt ingen favorit bland tjejerna, men för den saken skull inte sagt att jag tycker dom är jävligt duktiga! Jag tycker dock att det var helt rätt att det var Sassa Bodensjö och Linda Varg som hängde lösa denna vecka.

Linda Varg var, enligt min mening, alldeles för skrikig och gapig i  låten "You oughta know". Att hon dessutom såg elak ut istället för cool när hon sjöng bidrog INTE till att man skulle rösta på henne. Linda är ju så fantastiskt vacker. Synd bara att hon inte tar tillvara på sitt utseende lite bättre. Hon sitter, står, går och beter sig mer som en karl. När andra tjejer sitter med benen i kors, sitter Linda tillbaka lutad med den ena vristen uppe på det andra benet, som en riktig machoman! När andra kvinnor glatt fnittrar i falsett, eller studsar upp och ner som glada barn, tar Linda upp knytnäven i luften, vevar runt ett par gånger och utbrister på riktigt grabbigt karlakarlsmanér: Yeeäääää!! Inte min stil direkt. Och inte makens heller. Han höll med om att hon är skitsnygg, men alldeles för manhaftig för hans smak. Undrar vad som skulle hända om hon fick på sig galablåsan och skyhöga heels? Skulle kvinnligheten poppa upp då månne?
Sassa Bodström åkte ut! Var det rätt eller fel? Var det LIKE or TAKE a HIKE?
Lilla Frun behöver inte fundera särskilt länge på den här frågan. Sassa verkar vara en jätte gullig tjej som "ska" vara manhaftig och "grabbig" Det är ju liksom hennes kön, eller hur?! Jag gillar henne, hon är cool, söt, sjunger häftigt och verkar vara trygg med sig själv. Hon gjorde låten" Dear mr. President" riktigt bra.Dock var hon kanske inte lika bra som dom andra. Hon låg helt enkelt på 11:e plats, vilket inte är fy skam av så många sökanden.

Lilla Fruns svar på frågan: "Var det rätt person som fick lämna Idol denna första deltävling? Svaret är:

Lilla Frun

LIKE=
Ja, det var rätt person,tycker Lilla Frun! Ingen av dom andra, ( mer än Linda då) förtjänade att åka ut. Så, det måste ju bli Sassa!

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/