Menybar

torsdag 25 november 2010

JAY ÄR ÅNGERFULL? HOPPAS PÅ FÖRLÅTELSE AV KRITIKERNA!

För drygt en vecka sedan, testades Jay i IDOL positivt för knark, och meningarna har varit delade om Jay ska får vara kvar i IDOL eller inte!

I en  intervju med Aftonbaldet säger Jay att han är ångerfull, och stundtals bara vill springa ifrån allting. Och kanske är det vad han skulle ha gjort.
Enligt mig känns det som att Jay själv, skulle ha fattat beslutet av "avgå" och lämna plats för någon "mer värdig". Det beslutet skulle han ha fattat omgående, och inte tvingat TV4 att behöva bära hundhuvet.

Enligt Lilla Frun blir Jays ord om ånger, ilska, rädsla osv ganska bla ha. Ska vi tycka synd om honom nu, eller vad då?
På ett sätt är det ju synd om honom. OM han har ett missbruk i ryggsäcken, är det en "sjukdom" och Jay behöver, enligt mig, vård. (Synd om honom) Men om det bara var en "kul grej", en kväll med polarna, tyder ju det på ett otroligt dåligt omdöme, och nonchalans både gentemot sig själv, TV4, sina medtävlande och även mot oss som röstat på honom. (Synd om honom att inte fatta bättre)

Jag har uppfattningen, att många missbrukare (säger INTE att Jay är det), alkoholister, mentalt ostabila
 personer och andra människor med sjukdomar som drabbar deras psykiska hälsa, ofta ser sig själva som offer. Vilket de ju egentligen är.
Med en alkoholist i nära bekantskapskretsen, (men inte familjenära) har jag genom åren kunnat se det tydligt.
Min vän vill väldigt gärna ha sympati, och älskar egentligen uppmärksamheten han får när vi, runt omkring honom, sitter ner och "försöker prata förstånd med honom", undrar hur han mår, skaffar hjälp år honom osv. Det finns faktiskt gånger då jag undrat om han super för att få uppståndelsen efteråt.
Men så är det ju inte, får man hoppas.
Den här typen av martyrskap, och "jag är ett offer" stilen kan ibland reta mig så till den milda grad.
Men för f...ta tag i ditt liv i stället för att sitta där och tycka synd om dig själv.

På fredag ska Jay bl.a sjunga "Bad romance" av Lady Gaga.
En del tror att Jay skulle ha fått "svårare låtar" än de andra artisterna, för att TV4 eventuellt på så sätt skulle få Idolen utröstad.
Skulle detta vara sant, är det ett fegt sätt av TV4, samtidigt som jag kan tycka att det är bra att de i så fall försöker rätta till sitt misstag. (även om jag är fullständigt övertygad om att TV4 kommer misslyckas och Jay göra succé även med denna låt. Varför skulle den låten vara svårare än Madonnas låt?)

Jay borde "avgått" med flaggan
på halv stång!

Om Jay tycker att han har fått för svåra låtval och också tror att TV4 har ett finger med i spelet, borde han då inte inse att han kanske inte är önskvärd och helt enkelt hoppa av med flaggan i topp? ( Eller åtminstone på halv stång)


Martin Söderström på Aftonbladet har lyssnat på Jays repetitioner och tycker att Idolen Jay gör det brötigt, kaxigt och fyllt av kokande självförtroende. ( Jay ni ser vad stödet har lett till! Innan hade han väl inte något självförtroende att tala om, eller?

Jay säger i intervjun att han hoppas ändra kritikernas åsikter om att han fick stanna i IDOL. Alltså skulle Jay vilja ändra min åsikt.
Men en sak är säker. Jag står fast vid mina principer, och mina åsikter. Jag ändrar de inte för att Jay är ångerfull och ber om ursäkt.
Däremot tycker jag att ALLA förtjänar en andra chans. Och det ska så klart Jay också få, om han vill!
Ordna upp ditt liv. Gå på det "hemliga åtgärdsprogrammet"och sök igen om ett år.
Då får du ALLA med dig, Jay!
Dina fans finns kvar,och kritikerna hyllar dig för att du tog ditt ansvar! Du får alla på din sida!
Det är kanske inte bara ett år av väntan för Jay, det kan vara ett år att reda upp sitt liv inför kommande succéer, kändisliv och karriär som IDOL!!!

intressant  Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/