Menybar

fredag 15 oktober 2010

Tjäna pengar på DKNY Cozy och titta in på Total Beauty. se

Hej alla glada vänner!  Kolla det här inlägget / klippet http://lillafruns.blogspot.com/2010/09/sald-pa-dkny-cozy.html
Jag tänkte på en sak! Om jag nu har köpt en Cozy från DKNY för 800:- ( från USA) som på NK i Stockholm kostar 2500:- Visst har jag då tjänat 1700:- Jag har ju gjort en ren vinst på en jävla massa pengar. ( Att jag aldrig skulle köpt koftan på NK för 2500:- hör väl inte hit..eller?) SHIT! JAG ÄR RIK!!! Vad sjutton ska jag köpa för 1700:-???  Pengarna kan ju inte bara sitta och skräpa på kontot, eller hur? Då kanske maken tar de och betalar av någon amortering på huslånen, eller betalar någon räkning i förskott, eller något annat "vuxet" som han gärna gör för att bevisa att han är så mycket bättre än jag. Men har han tjänat ihop 1700:-, bara så där, senaste dagarna kanske? Nej, inte vad jag vet. Alltså måste det ju vara jag som är den bättre av oss två. Just i den här frågan i alla fall!

Jag tror att jag ska använda, åtminstone en del av pengarna på smink. Ja, då gynnar det ju liksom maken också, eller hur? (precis som koftan. På massor av sätt har den ju gynnat honom. Nu har han en glad och nöjd fru, som har något nytt att ta på sig. Att den dessutom går att använda på minst 12 olika sätt är ju ytterligare ett plus. Min man slipper sitta och vänta när jag inte vet vad jag ska ha på mig. ( Jag har ju min Cozy som passar till alla tillfällen!)
Men för att återgå till vad jag nu MÅSTE köpa för pengarna, ( eftersom, se ovan, pengarna inte bara kan sitta på kontot och skräpa) så tänker jag på Makeup. Allt börjar ta slut. Mascaraborsten fick jag hålla under vattenkranen i morse för att få ur den sista svärtan. Min älskade foundation från ID Bare Minerals är helt slut! ( Jag har en provburk kvar med färgen TAN, sen i somras. Den testade jag i morse, vilket resulterade i att jag såg ut som en strimmig Indian i ansiktet.)
Alla läppglans får jag doppa, doppa, doppa, borsten i för att överhuvudtaget få upp färg och glans till underläppen. ( Jag tvingas välja om jag ska ha mycket färg på en av läpparna, eller lite färg på båda. Jag valde mycket färg på bara underläppen vilket gör att överläppen ser konstigt blek ut!)
Så här sitter jag nu, i min nya fina DKNY COZY, med indianstrimmigt ansikte, bleka ögonfransar och konstigt blek överläpp!
Min räddning! På den jättebra skönhet/smink bloggen Total Beauty http://www.totalbeauty.se/  finns massor av bra tips på vad jag ska lägga mina hårt förtjänade pengar på! Här tipsas man på ett mycket enkelt och ärligt sätt om vilken foundation man ska ha, vilka mascaror som är bäst, färger som är inne på läppstift osv.

Jag är fullt medveten om att jag kommer ifrån ämnet nu men jag bara måste prata lite om Total Beautybloggen. Bloggen är enkel och stilren i sin designe vilket gör att den blir lättläst överskådlig,och skön att läsa. Bloggerskan har valt att inte ha någon reklam på sin blogg, vilket är jätteskönt! ( Själv har ju Lilla Frun en jäkla massa reklam, som kanske eller kanske inte ska bort. Man tjänar ju lite! pengar på reklamen och det är ju inte fy skam. ( Så maken kan ta pengarna och betala någon räkning eller amortering på huset)
I den välordnade och enkla menyn i sidan hittar man lätt vad man är ute efter. Bloggerskan skriver på ett utlämnande och ärligt sätt om smink, sitt liv, sin kamp om att nå "idealvikten" osv. Att hon mellan smink och makeup-tipsen berättar små anekdoter om sina barn och andra personliga saker gör bara bloggen mer personlig och levande.
Man har lätt för att identifiera sig med bloggerskan när hon skriver, vilket jag tror är viktigt för en smink-blogg. På vissa modebloggar tänker man att "Åh, vad de är glamorösa. Åh, den eller det, skulle jag ockå vilja ha, men titta på dem, och titta på mig. Inte kan jag... Inte kan jag ha det där...) Vilket resulterar i att man inte köper det de rekomenderar. Det känns liksom oåtkomligt att bli som de i alla fall, så då är det bättre att köra på det gamla vanliga. Men på Total Beauty känner man mer att "Kan hon-Kan jag! Synd bara att bloggerskan är anonym på sin blogg. Det hade varit kul att kunna se en profilbild och läsa lite mer om henne. ( Lilla Frun har inte heller någon profilbild eller info om sig själv, så varför sitter jag här i växthus och kastar gurka?
Titta in ni också på Total Beauty! Själv tänker jag läsa inlägget om mineral-makeup igen. Där finns t.o.m ett videoklipp om hur man lägger en  perfekt bas med mineral makeup. Proffsigt! Den gillar jag! http://www.totalbeauty.se/perfekt-bas-med-mineral-makeup/

Kan man köpa makeup för 1700:- Nej, det skulle man ( läs jag ) skämmas för att göra. Men jag kan ju köpa smink för en del av pengarna,och sedan åka ner på stan. Jag kan kanske hitta något på höstrean? Fynda några reaplagg så jag tjänar ännu mera pengar. Men HERREGUD! VAD SKA JAG DÅ KÖPA FÖR DE???? / Lilla Frun

Ps. Vill DU också tjäna pengar? Hos Lilla Frun kan du beställa DKNY Cozy. OCH tjäna massor av pengar. ( jämfört med om du köper de på NK, förståss)

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/