Menybar

tisdag 7 december 2010

VISST HAR MINNAH CHANS ATT VINNA...IDOL 2010


På fredag är det dags för final i Idol! (Bara dagarna kvar alltså)
Jay är ju tippad som vinnare i alla mätningar, på spelbolag osv.
Men Lilla Frun håller på Minnah!

Och jag tor INTE att det är kört för Minnah! Konstigare saker har hänt förr!
Mycket beror nog på Vinnarlåten, tror jag. Vem som gör den bäst.

Minnah säger att det är en riktig Minnah-låt, och tänker inte gå ut på scenen på fredag och redan känna sig slagen. Bra Minnah! Håller tummarna för dig!


Visst har Minnah chans att vinna
IDOL 2010

Minnah är en riktig "Powerballad brud" så det är synd att det inte årets *"vinnarlåt" är någon riktig Andreas Carlsson verk.
Det blir spännande att se vad årets låt har för stil och jag är säker på att Minnah kan göra låten helt fantastisk. Att hon dessutom klär bättre i Galaklänning än Jay, är väl heller inget att sticka under stolen med...ha ha!

Jay säger att han gillar vinnarlåten, och det tyder kanske på att det inte är någon lugn ballad, utan troligen någon lite mer up-tempo låt som Jay gillar. Ja, vi får se......

Jag irriterar mig lite på alla kvällstidningar. Det är Jay Smith hit, och Jay Smith dit! Och så har det varit i veckor nu.
Han får orimligt mycket uppmärksamhet och de andra deltagarna glöms bort. Varför propagerar tidningarna så för Jay.
"Så är Jay som pojkvän", "Jay sjunger för sin döda kärlek", Jay hit och Jay dit!! Jag blir sjukt trött på det.
Det blir ju inte rättvist mot nu t.ex. Minnah! Kolla t.ex. Aftonbladet i dag! Jay har en jädrans massa aktuella klipp, artiklar och Minnah har 1! liten artikel!
Får månne tidningarna betalt för att göra reklam för Jay? Spelbolagen skulle väl få betala en väldans massa pengar om Minnah skulle vinna? Eller?

Att Jay hyllas så till den milda grad har Lilla Frun svårt att förstå! Och innan du skriver din barnsliga kommentar här nedan om att jag är dum i huvudet som tycker det, eller skriver andra elakheter, så låt mig säga att jag har rätt att tycka precis vad jag vill, och även om det skulle råka vara vad minoriteten i det här landet tycker just nu, så får jag väl bara snällt erkänna att jag inte är exakt som du och alla andra!
 (Och vet du.....jag skäms inte över det heller)

Jay är en duktig sångare, visst, men är han så himla unik egentligen? Har han någon utstrålning? Nej! Han kan ju inte ens titta in i kameran när han blir intervjuad. Och klädstilen, ja den överlåter jag åt Sveriges alla hemlösa att bedömma!
Vad har då Jay som de andra deltagarna inte hade? Jo, medias stöd! Jag tror personligen att vem som helst skulle kunna ha tagit sig så här långt med lite PR-trick, löpmeter efter löpmeter av skriverier, ett gäng med löpsedlar, och ja, en OK sångröst.

Jag håller verkligen tummarna för att Minnah bara går in  och "knäcker" på fredag! Jädrar i mig vad jag skulle skratta! (Maken skulle säkert trycka till truten på mig fortare än jag han säga "Vad var det jag sa" eftersom han är ett riktigt Jayfan! Jag har försökt att plocka det ur honom, men han är orubblig. Vi har trots det rätt mysiga fredagskvällar. Vi låter helt enkelt bara bli att prata om vem som ska vinna. Och jag vet ju ändå att jag har rätt, så vad är vitsen med att diskutera.....?)





Expressen  intressant  Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/