Menybar

fredag 3 december 2010

JAY OCH MINNAH I IDOLFINAL 2010

IDOL 2010
JAY OCH I FINAL!!


JAY SMITH I IDOLFINAL
Jay gjorde ett fantastiskt framträdande med sin version av "Enter Sandman"  Laila Bagge sa t.o.m att om Metallica någon gång skulle behöva en vikarie skulle Jay lätt kunna hoppa in!
Nu är ju inte Lilla Frun någon Hårdrocksbrud, men maken "headbangade" så jag misstänker att det var riktigt bra!

Även Jays framträdande med Elvis klassiker "In the Ghetto" satt som en smäck. Ttrots att det var tänkt som en utmaning, gjorde Jay det skitbra! Att Lilla Frun säger LIKE kan kanske bero på att "In the Ghetto" är min absoluta favoritlåt!
Med dessa två framträdanden och Jays tidigare prestationer i IDOL var Jays plats i finalen given.
Juryn hyllar Jay som en ny svensk världsartist!

Det var en riktig rysare när Minnah och Olle duellerade. Det kändes som det kunde gå precis hur som helst!
Båda är skitbra sångare!

Minnah i IDOLFINAL 2010


Minnah var helt underbar med sin version av "Total Eclipse of the heart" Jag måste erkänna att jag både fick gåshud och tårar i ögonen. Jag blev precis så berörd som man ska bli av en Power ballad av den här klassen! När sedan Minnah hade sjungit "When Love Takes Over" var saken klar.
Det blir Minnah, som tillsammans med Jay sjunger i Globen nästa fredag.

Tänk vilken tur att Alice hoppade av, så att Minnah fick en andra chans. Annars hade det ju sett helt annorlunda ut i finalen.
Men snacka om att Minnah har utvecklats under de här veckorna av Idol. Helt fantastiskt!! Efter kvällens program tycker jag Minnah verkligen förtjänar en plats i finalen.

Lyssna här på Minnahs "Total Eclipse of the Heart"



Tyvärr blev det då Olle som fick lämna IDOL i semifinalen.

Olle Hedberg fick lämna IDOL 2010 i semifinal
Olle sjöng jätte bra, trots en dålig hals. Låten "Everybodys changing" passade Olle perfekt, och det var med känsla han levererade sin version.
Låt nummer två, utmaningen, Born to Run, med Bruce Springsteen, var sjukt bra!
Det var synd att Olle fick åka, men någon måste det ju bli, och både Minnah och Olle har varit jätte duktiga båda två!
De artister som genom åren blivit kända har ju inte alltid varit vinnarna av IDOL.
Det har ju gått väldigt bra för både 2:or och 3:or. Måns Zelmerlöw kom ju t.ex. 5:a.
Jag är övertygad om att Olle kommer synas i rutan även i framtiden!

Men, shit, vad spännande det blir i finalen nästa vecka.
Alla snackar ju om att det redan är klart, men kör Minnah bara sitt race så tror jag hon har en god chans att slå Jay.
Mycket hänger ju på vinnarlåten, tror jag. Vem sjunger den bäst?

Andreas Carlsson framförde en av låtarna ur sin musikal "Dandy" och låten heter "If you can dream it, you can be it"
Jag tror Andreas Carlsson kommer
göra succé med sin musikal-
DANDY!
Så otroligt bra! Och vilken känsla Andreas förmedlade med flygel, bra musik, och otrolig sång! HAN är min absoluta IDOL! 

Tyvärr kan man, ja i alla fall inte jag, se klippen på IDOL sajten. Annars hade jag sett Andreas klipp om och om igen!

Ja, ha! Då var det alltså klart!
Jay och Minnah i IDOL final!
Jag hade hoppats på Olle och Minnah, men man kan ju inte alltid få som man vill!
Och det blir nog en fantastisk show med Minnah och Jay!
Det ser vi fram emot!!








Expressen om Olle
intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/