Menybar

onsdag 8 december 2010

JAY OCH MINNAHS LÅTVAL I IDOLFINALEN

Idol 2010
Jag känner det nästan som att jag och Martin Söderström är i maskopi, så lika tycker vi om låtvalen inför Idolfinalen.
Jag känner faktiskt, precis som Martin, att en liten strimma av hopp börjar tändas. Minnah- du har definitivt en chans att vinna, precis som jag skrev i gårdagens inlägg.

Jay har själv valt att sjunga (en av Lilla Fruns favoritlåtar faktiskt) Creeds "Higher". Låten i sig är ju skitbra, men jag håller med Martin om att det verkar fegt och lite väl "safe" att välja en låt som är ett så säkert kort. Jays andra låt, som folket valt, är Like a Prayer. Jag tyckte det var skrikigt, störig och jobbig, och gillade inte alls Jays version, förra gången han körde den. För en gång skull var maken beredd att hålla med mig!

Minnah har fått "Twist and Shout" tilldelad av tittarna, och det tror jag är till Minnah fördel. Förra gången Minnah körde den gjorde hon om en gammal klassiker till att bli något helt nytt, men ändå väldigt hemtamt och välkänt! För Minnahs del, tror jag, en klar fördel!
Minnahsandra låt, Gwen Stefanis ”What you waiting for”, hoppas jag blir det som avgör tävlingen till Minnahs fördel. Minnah har precis den kaxiga attityd som låten kräver, men samtidigt en ödmjuk och snäll blick som gör henne unik. Jag tror att Minnah kommer sticka ut, genom att visa att hon klarar 3 olika musikstilar inom 3 olika genre. Ingen låt är den andra lik.
För Jays del är jag rädd att allt kommer verka "hårdrock", och låta lika dant!
Men vi får väl se....bara 2 dagar kvar!

Idol%202010:%20V%C3%A4gen%20till%20finalen


 Expressen om årets idolvinnare
intressant Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/