Menybar

onsdag 15 december 2010

SÅ VALDE BÖNDERNA TOMAS, JONAS, JOHAN OCH ANN-KATRIN I BONDE SÖKER FRU!

Bonde söker Fru 2010
Är det inte konstigt hur fort veckorna går? Speciellt så här innan jul, när det är så mycket att göra. Då känns det helt plötsligt som att dygnet bara har hälften så många timmar, eller hur?

Att det har gått en vecka märker man bl.a på de serier man följer. Personligen är det bara några få jag tittar på; Idol, som nu är slut, Så mycket bättre, som också är slut, Robinson, och Bonde Söker Fru! Att det bara var en vecka sedan förra avsnittet känns inte som det kan stämma. Var det inte i går???

I kvällens avsnitt fick Sofie Larsson, 23 och Amanda Skoglund, 22 nog av Bonden Johans dubbelspel. Enligt tjejerna har Johan förklarat sin kärlek till de båda, och de ställer därför Johan mot väggen.



Jag tycker inte att Johan kört något dubbelspel, egentlligen. Han sa att han tycker väldigt mycket om båda tjejerna, och det har väl synts, tycker jag.
Har han egentligen lovat någon av de någonting?
Jag försöker dra mig till minnes vad Johan svarat när Amanda eller Sofie t.ex förklarat att de skulle bli besvikna om Johan kysstes med de båda. Men jag kan inte minnas att han direkt svarat någonting, än mindre lovat.
Han har bara svarat att han förstår att de känner så, vad jag kommer i håg.

Båda tjejerna känner sig väldigt arga, och svikna, och hotade först med att inte följa med på resan.
Sofie var väl den som gick på hårdast. Och det hedrar henne väl på sätt och vis.
Samtidigt tycker jag väl att det var ju herregud bara några kyssar, och ingen av de har varken förhållande,
 eller är gifta, eller hur?

Sofie Larsson valde själv att
lämna Johan i Bonde söker fru
Jag kan verkligen förstå tjejerna också, även om jag tycker att Johan spelat safe och inte lovat någonting.
Vem skulle inte bli ledsen, svartsjuk och känna sig sviken om man haft en supermysig stund med en kille, och han kvällen efter är med en annan. Någon med ett hjärta av sten, kanske?

Jag tror personligen inte att Johan har pussats med båda tjejerna för att vara ett svin, eller såra någon av de.
Han tycker säkert om både Amanda och Sofie, och måste genom att ha lite fysisk kontakt, känna de båda på pulsen. Och framför allt sig själv på pulsen, kanske.

Johan verkar, av det man sett på TV, vara en superhärlig kille med ett jätte stort, varmt hjärta. Snarare att han har en fömåga till mycket kärlek, bara! Och det är väl bra, egentligen tycker jag. Men som sagt. Jag kan förstå att tjejerna blev ledsna också!

Felet kanske var, för de allas skull, att tjejerna öppet berättade för varandra vad som hänt på deras dejter.
Amanda Skoglund ska ut på
resa med Johan i
Bonde Söker Fru
Hade de varit ovetande skulle de åtminstone ha 50% chans var, att vara glada och hoppfulla, och visa sina bästa sidor, i stället för att vara svartsjuka, griniga och ställa Johan mot väggen! Anförtro dig aldrig till din rival!!!

Johan behövde inte välja, då Sofie självmant hoppade av. Hon tyckte att det som hänt, alltså att Johan pussat de båda, förstört så mycket mellan de.
Det syntes på Johan att han blev lite besviken. De hade ju börjat hitta varandra som Johan själv sa. Han fortsatte med att säga att det var Amanda han ville ha.
Var det så, eller var han tvungen att säga det när det bara var hon kvar?

Hoppas lite rödtjut sätter fart på romantiken när de ska tillbringa sin långhelg tillsammans i Bordeaux!

I förra veckans avsnitt blev ju Bonden Tomas ordentligt ledsen när alla "hans tjejer" ville åka hem! Jag tyckte så jävla synd om honom, för jag tror verkligen att Tomas, på sitt sätt, gör så gott han kan, och att han verkligen hoppats på kärlek med någon av tjejerna. Speciellt hoppades han nog på Ulrika W.

Till Klick säger Tomas att Kärleksveckan blev en mardröm. Inspelningarna varade från klockan åtta på morgonen till halv ett på natten, och det var omtagningar efter omtagningar. Att dessutom ha 3 vackra flickor att uppvakta dygnet runt, blev nog lite för mycket för Bonden Tomas.

I kvällens avsnitt sa Louise att hon kunnat stanna hos Tomas...men bara som en vän.
Ulrika W, som Tomas sa att han faktiskt hoppats mycket på, sa ärligt att hon aldrig skulle kunna tänka sig att vara tillsammans med Tomas. Inte nu, och inte i framtiden heller!

Det hela slutade med att alla 3 tjejerna åkte hem. Och Tomas var återigen ensam på gården!

Ulrika Nilsson tyckte jag verkligen synd om. Hon sa att i henne kunde Tomas funnit kärleken, men för att skydda sig själv valde hon att åka hem.
Hon var väldigt ledsen, och man led verkligen med henne.
Fan, vad synd att inte Tomas gav Ulrika N en chans. De hade ju passat så bra ihop! Nu blev båda ensamma i stället.
Undrar om Tomas fattat att Ulrika var intresserad? Eller om det redan var försent när Ulrika berättade.

Tomas och Ulrika i Bonde söker Fru
hade blivit ett jätte fint par, tycker jag.

Själv säger Tomas att han tror att det som var orsaken till att det blev som det blev, var att han fokuserat helt fel.
Han fokuserade på att hitta kärleken, i stället för att vara lyhörd och se tjejernas olika personligheter.
Tomas säger att han är trött på att misslyckas, men att förhoppningsvis har hans medverkan i Bonde Söker Fru gett honom en erfarenhet som i framtiden kommer hjälpa honom att hitta kärleken.

I dag berättar Tomas att han fortfarande har kontakt med Louise och Ulrika W, men tyvärr inte med Ulrika N. Titta på klippet nedan.

Som tur är verkar Tomas ha en jätte fin vän, Martin, som han kan prata med, och få stöd av.
Det mysiga med Martin är att han pratar om det som hänt i "vi-form". "-Ja, ha, sa han, då är vi tillbaka på ruta ett då!" Det är få människor förunnat att ha riktiga vänner, men det verkar Tomas ha, i alla fall. Och som alla vet: För att få en vän, måste man själv vara en!
Och man mådde lite bättre för Tomas skull, när han fick ta med sig Martin på en resa till Prag. Kanske träffar de båda killarna varsin gullig tjej på sin resa. Lycka till!!!




Bonden Ann-Katrin har inte visat sin mest kvinnliga sida under seriens gång, och man undrar om TV4 vinklat det så, eller om Ann-Katrin faktiskt är så tafatt, oromantisk och tråkig som hon verkar.
Per-Johan verkar väl vara den som har fallit mest för Ann-Katrin och beskriver henne som både varm och trevlig, så det får vi väl tro på då. Om han inte är förblindad av sin jakt på kärleken, förståss!

Ann-Katrin berättar för Magnus att hon valt att lära känna
Per-Johan lite mer. Per-Johan säger att han blev så överlycklig att han bara ville skika rätt ut! Han har aldrig känt så här förrut, säger han också.

Resan som Ann-Katrin och Per-Johan ska göra är en båtfärd mellan Bergen och Kirkenes, och i en glimt av nästa veckas avsnitt fick man se att Ann-Katrin meddelar att Per-Johan och hon ska ha varsinn hytt på sin resa. Och man anar en viss besvikelse i Per-Johans röst. Han skulle säkert vilja ligga lite med den, enligt honom, underbart vackra Ann-Katrin!

Bonden Ann-Katrin i Bonde Söker Fru
valde Per-Johan och nu ska de ut och resa tillsammans

Bonden Jonas har ju varit lite velig hela tiden . I kvällens program säger han att han inte fallit pladask för någon av tjejerna, men att han hoppas att det i framtiden ska växa fram starkare känslor.

Johan har försökt att följa sitt hjärta. Det var inte självklart vem av tjejerna han skulle välja, och han var osäker ända in i det sista.På klippet nedan berättar Jonas om varför han till sist valde som han gjorde.
Susanne säger att hon försökt att visa vad hon känner och hon hoppas att Jonas uppfattat signalerna.
Sara har också känslor för Jonas så det är en lyckosam Bonde som har möjlighet att faktiskt välja. Även om själva valstunden säkert var jobbig!


Bonde Jonas i Bonde söker fru
valde att resa tillsammans med Sara.

Det var den gulliga, glada och spralliga Susanne som fick åka hem. Hon var mycket besviken, men tog ändå det hela bra! Hon hade det lite på känn, som hon sa, och hon tyckte det var bra att Jonas följde sitt hjärta!

Sara och Jonas verkar ha väldigt mycket gemensamt, och har ett äktenskapstycke utan dess like. När Jonas berättade för Sara att det var henne han valt, önskar man kanske att hon skulle sett lite gladare ut. Hon rörde knappt en min. Men hon kanske bara var chockad! Jonas är väl inte direkt den spontana, öppna killen han helller!

Nu håller vi tummarna för att känslorna blossar upp ordentligt mellan de två, på deras gemensamma resa till Spanska Solkusten!




intressant



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag tycker det är lite tråkigt att TV4 verkar tycka det är viktigt att det skall vara så väldigt udda typer som får vara med i TV..förra året var det Roger det gjordes narr av, i år är det Annkatrin o Tomas som dom verkligen försöker framställa som udda. Speciella är dom, men det vinklas säkert extra mycket. Jag blir förvånad om nått par håller ihop nu.

Andersson Jesica sa...

Min man man bromsade upp äktenskapsförhållanden med mig, han är mitt livs kärlek, vi separerade han sa att det var över mellan oss och att han aldrig kommer att ta mig tillbaka igen, jag förstod bara att han var kärleken i mitt liv efter Jag förlorade honom. Jag älskar min man så mycket, vi hade två barn tillsammans och jag vill att han ska älska mig men jag vet inte hur jag ska göra det, för så många gånger har jag försökt ringa eller skicka textmeddelanden till honom men han inget svar på mina textmeddelanden och inga samtal från honom på mer än sex månader. Inte säker på hur jag ens kan få honom tillbaka, verkar som om han fortsätter med sitt liv med en annan kvinna.
Jag läste liknande artikel på en blogg, jag läste en koment från en dam från Sverige som heter Katie Mburgs, hon gav ett vittnesbörd om hur hennes ex återvänder tillbaka till henne efter två års skilsmässa, hon vittnade om att Dr.Oduduwa hjälpte henne med kärlek delaktivering för att få tillbaka ex love. hon lämnade efter kontaktadressen för att kommunicera med Dr.Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
Jag skickar också ett meddelande till e-postmeddelandet för att be Dr.Oduduwa att hjälpa mig att få tillbaka min ex-kärlekspartner, jag förklarar alla mina äktenskapsproblem till honom och Dr.oduduwa lovade mig att återvända min ex make inom 3 dagar och 3 natten efter älskar stavning bön aktivering. Jag försöker, jag tillhandahöll alla kärleksförtryckningsartiklar och material som krävs av mig. Två dagar efter ringde min man Aslund till mig på telefon med okänt nummer, han ber om ursäkt och fixar ett datum för att se mig, verkligen vi ser varandra ofta gånger under samma vecka aktiverades kärleksförtryckningar för min räkning, det fungerar till mitt bästa. Jag är glad idag att vi lever lyckligt tillsammans som en lycklig familj. jag är fantastisk. tack vare den här stora mannen Dr.Oduduwa.
Jag rekommenderar verkligen dessa tjänster till alla som söker tillbaka ex kärlekspartner och kärlek stava för att hitta ny sann kärlek inom en vecka. också magiska stava Talisman ring för att återställa tillbaka förlorat kärleksförhållande, återställa trasiga äktenskap etc.
kommunicera med Dr.Oduduwa via :.
 {Dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/