Menybar

måndag 1 november 2010

VECKANS IDOLFINAL! LIKE or TAKE a HIKE?

Veckofinal i  IDOL! Daniel åkte ut!
LIKE or TAKE a HIKE?

Veckans LIKE or TAKE a HIKE om fredagens Idolutröstning kommer lite sent, men HALLÅÅÅÅÅ! Jag har faktiskt ett liv, och lite annat att göra på helgerna än att sitta här och skriva! (inte så värst mycket, men lite har jag faktiskt! I alla fall den här helgen.)

Måste bara börja med att kommentera E.M.D och deras framträdande i IDOL i fredags. Söta är de ju,de små liven, men kom igen E.M.D! Vilken sjukt tråkig låt att välja att sjunga...Vad har hänt med Dannys sångröst? Han sjöng ju så falskt så det gjorde ont! ( I alla fall sprängde det till i mitt musiköra. Kanske var det bara en vaxpropp, och i så fall ber jag verkligen alla Dannyfans om ursäkt) Och sist men inte minst.....Läs detta om Mattias och Freddie Mercury!


Så, fredagens veckofinal. Veckans buuuuu får Elin av mig. Hon blir liksom lite FÖR självsäker för min smak när hon struttade runt på sina spagettiben och sjöng Britney Spears "Born to make you happy" (Och glad var ju HON, och det ska hon sannerligen ha en eloge för.) Men det blir liksom inte bra. Hon var duktig från början och nu händer det liksom inte mer. Att ens försöka jämföra sig med fröken (eller är det Fru) Spears är som att jämföra ordet empatisk med Anna Anka! Ta dig i kragen, Elin, annars tror jag du hänger löst!

Vilka andra ska kommenteras tycker ni? Andreas, min favorit? Jag älskar reggealåten "Oh, baby I love your way" och Andreas gjorde den helt klart mycket bra! Han är så lugn  och ladeback, Andreas, och det gillar jag!
Jay- vilken insats han gjorde med låten "I want it that way". Otippat låtval, men han gjorde det skitbra! Tyvärr, för Jay är inte en av mina favoriter. (Nu förlorade jag massor av läsare! Men stanna kvar. Vem vet. Jag kanske ändrar mig efter hans mycket god insats i fredags kväll...eller inte)
Linnea- "Nothing compares to you"! Inget går att jämföra med dig! Nej, jag håller med! You are one of a kind!
Till sist! Minnah! Vad har hänt? Hon går från klarhet till klarhet, och börjar sannerligen bli en av mina storfavoriter!!!! "Everything I do I do it for you!" Den här låten skulle visserligen en elefant kunna sjunga och få det att låta bra (om nu elefanter kunde sjunga) Och jag fick ståpäls på både ben och armar. ( Vågar jag tala om att jag fick ståpäls även på kinderna eller är det för mycket information? Borde jag vaxa kinderna om jag har så mycket hår där så det faktiskt kan resa på sig?)


Och nu...till veckans LIKE or TAKE a HIKE! Vad tyckte lilla Frun om att Daniel åkte ut?
Faktum är att jag är lite kluven där. Jag gillar både Geir och Daniel. Min första tanke var faktiskt "Puh, vad skönt att inte Geir åkte. Men sen sa brorsan att Geir hade en proffessionell karriär som musiker bakom sig, sedan 1990, och att han varit med i bl.a. Eurovision song contest, Rhapsody in Rock och mycket mer.
Läs om Geir på wikipedia här. Det hade Lilla Frun ingen aaaaaaning om! Och då kändes det jävligt orättvist mot Daniel OCH de andra deltagarna tycker jag! Daniel var ju jätte duktig, och förtjänar väl ett brake mer än Geir då, kan man tycka!

Lilla Frun säger .....TAKE a HIKE!!!

Både att Daniel åkte ut och att Geir är ett proffs. Må vara ett mycket duktigt proffs. Inte konstigt att han är så lugn och trygg hela tiden! Hoppas han åker nästa gång....faktskit! (obs! ingen felstavning! Tycker att fakta är skit...i det här fallet!)

Vem tycker du ska vinna IDOL 2010? Passa på att rösta här till vänster! / Lilla Frun

intressant.se   Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/