Menybar

måndag 1 november 2010

LILLA FRUN INTE TÅL, ATT GEIR ÄR IDOL!

Geir Rönnig, vilken snygging!
Vilken röra det blev med IDOL, nu då! Geir är arg på Sexpressen (Sorry! Expressen), men inte på Minnah! Minnah, Olle och Jay instämmer....med Geir! Lilla Frun arg på Geir. Varför? För att Lilla Frun känner sig lurad! Glad i hågen har Lilla Frun hejat på Geir, berömt hans lugna, trygga uppenbarelse lika mycket som hans sångröst! Och vad får Lilla Frun veta nu?! Att Geir redan är kändis och IDOL. Vad fan har han då där och göra, undrar jag?

Geir har varit med både i Eurovision Song Contest,  ( jag vet, jag vet, det hade Kevin Borg också, men han är så söt så han är förlåten) Rhapsody in Rock osv. Vad hade Lilla Frun väntat sig? Ett personligt samtal från Geir där han informerade mig om sina olika scenframträdanden genom tiderna? Nej, kanske inte, men Lilla Frun känner sig ändå förd bakom ljuset, på nåt vis. Kunde det inte stått mer om det i tidningen, jag menar de tidningar jag läser...typ Min Ponny, SvampBob, och Bamse. (jag läser de för barnen...och ibland på toan)
Eller kunde inte TV-pejlingen skickat ut ett litet PM via mail till alla oss som faktiskt betalar tv license, och meddelat mig att Geir redan var kändis. Någon valuta ska jag väl ha för pengarna, tycker man! Nu känner jag mig sååååå lurad! Inte egentligen av Geir, för han tycker jag ju är sjukt bra!! Vilken pipa! Nä, snarare är jag väl mer arg på...på....mig själv, som inte håller mig uppdaterad, utan sitter fredag efter fredag och säger kommentarer som  "Vad lugn och trygg han verkar, Geir!" eller  "Tänk er vilken grej, att äntligen bli upptäckt vid 47"  eller ännu värre  "Kan Geir vid 47, kan jag vid 40!" Hua! Så pinsamt va? Så har Geit varit artist i 20 år. 20 ÅR!!! Då kan jag ju glömma artistplanerna, antagligen. Och fotomodellsdrömmarna. Och jag ska göra succé i Hollywood-drömmarna! Och antagligen jag ska börja motionera-drömmarna också! (Fast den sista känns nästan lite skön att glömma,när jag tänker på det!) Men nog om detta!

Här kan du läsa vad Lilla Frun tycker om att Daniel åkte ut, och var Lilla Frun har generande hårväxt!
Varför är då Geir så upprörd?
Så här står det i dag på Poplight´s hemsida:   poplight

Idol 2010: Efter skandalstoryn om Minnah – Geir Rönning ville väcka åtal mot Expressen

''Idolernas ilska mot Minnah''. Den publiceringen i Expressen har fått flera deltagare i Idol 2010 att se rött. Geir Rönning berättar nu att han ville låta kvällstidningen sona för publiceringen rättsligt. Jay, Olle och Minnah stämmer in i den skarpa kritiken.

”Idolernas ilska mot Minnah”
När Alice Hagenbrant hoppade av Idol 2010 förra torsdagen fick Minnah Karlsson komma tillbaka in i tävlingen, eftersom hon var den som fick lämna den sist. Deltagarna hade från början fått välja bland femton låtar till Beatles-temat, och nu var det sju kvar. Minnah, som hade ett dygn på sig att öva in sin låt, fick därför välja Beatles-låt fritt för TV 4.
Allt detta berättade Poplight i en artikel på natten efter sändningen. Morgonen därpå publicerade Expressen en artikel med samma nyhet – men med anslaget att deltagarna var arga på att Minnah fått välja låt.
Med rubriken ”Idolernas ilska mot Minnah” skrev Expressen bland annat att flera av idolerna reagerade starkt efter sändningen på att Minnah ”fått fördelar i tävlingen”. Jay Smith och Geir Rönning citerades. Båda reagerar nu med avsky mot Expressen.

Geir Rönning skräder inte orden när han pratar om publiceringen.
– Fruktansvärt! Jag tog illa vid mig, det var djävulskt. Jag tycker att det är så hemskt att de placerar min bild på en löpsedel med ett påstående där de inte kan citera mig på någonting annat än ordet Minnah. Det är direkt oförskämt! Jag var väldigt upprörd.

Ja,så var det med det, säger Lilla Frun! Det var väl ingen som egentligen trodde på Expressens löp om att Idolerna var arga på Minnah. Det blir man ju nästan serverad med modersmjölken, det där med att inte lita på vad som står på löpsedlarna. Så många mammor som sjunger för sina små bäbisar samtidigt som de ammar. Melodi: När trollmor har lagt de elva små trollen...
Text: Lita aldrig på Expressens löpsedel och inte på Aftonbladets heller, för då blir du lurad och dragen vid näsan för inget som skrivs där är sant! Oh, ajajajaj buff, Oh ajajajajbuff, Oh ajajajajbuffbuff, Oh ajajajajbuff!

Expressens mittuppslag! Sant, eller falskt?
Ha det gott!
Lilla Frun

intressant.se 
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Jia sa...

Hej!

Kul att du kika in på min blogg. Du får mer än gärna hälsa på igen...kul att du gillar den:)

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/