Menybar

tisdag 23 november 2010

UPPMUNTRAR SONY ERICSSON RYKTENA OM EN PLAYSTATION TELFEON?

Sony Ericssons nya Playstation telefon
sant, eller falskt?
Lilla Frun är inte "hajtäck" (high-tech) värt att skryta med, men tycker ändå att nya eloktronikprylar är riktigt skoj. Hade jag haft pengar hade jag gladeligen hållt mig med det senaste inom både dator, mobiltelofoni och spel.
Nu spelar jag inte själv, mer än Wii Fit, men tycker ändå att det skulle vara skitkul om barnen, nåååågon gång, fick skryta med att ha det senaste. Men icke. Vi har visserligen ett Wii, och ett X-box. (inte ens ett 360, vilket barnen har låtit mig förstå är rena stenåldern!)
Tjänar Sony Ericsson på
att varken bekräfta eller
dementera?

Nu läste jag på Aftonbladet att Sony Ericsson ev. ska lansera en PlayStation telefon.  En PSP2!
Tydligen har det ryktats om denna telefon nu ett tag, och ännu är bara ryktena "nästan" bekräftade.
Telefonen kommer konkurrera med Iphone och Nintendo 3DS. (vilket Lilla Frun funderar på att köpa till kidsen i julklapp. Ssscchhh! Säg inget! )
Ryktens säger också att Sony Ericssons kommande spelmobil kan ingå i Xperia-serien och baseras på Googles mobila operativsystem Android.

Det finns så många olika typer av telefoner med spelmöjligheter,och handhållna spelkonsoller med mobilfunktioner att man blir alldeles snurrig. Och vilket ska man ha? Det beror såklart vad det primära
 ändamålet är, men ibland när jag t.ex. köper ny mobiltelefon blir jag lite nervös att det snart ska komma något nytt, ännu bättre på marknaden...och vore det då inte bättre att vänta....

Jag är ju personligen inte så insatt i denna djungel, men kan man ev. tänka sig att ska man kunna spela på sin "enhet" är det bättre att köpa en spelkonsoll med mobilfunktion. Jag menar huvudsaken är ju att det är bra bild, HD, hög prestanda, att det finns "spakar", kameror och knappar till spelfunktionen osv. Själva mobilfunktionen är väl inte så avancerad kan jag tänka, utan att de "vanliga" primära mobilfunktionerna finns.

Jag, den Lilla Frun, utan större kunskap om nåt, egenligen....undrar: Kommer denna mobila speltelefon att vara "laddad" med spel när man köper den, eller laddar man själv ner spel till den? Funkar i så fall de "vanliga" PalyStation spelen?

Många verkar ändå tro att ryktena om Sony Ericssons speltelefon, är just inget annat än rykten....
Att Sony Ericsson väljer att inte dementera ryktena skulle väl i så fall kunna vara att de ser ett värde i att det tar fokus från Nintendo 3DS.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,    intressant

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/