Menybar

fredag 5 november 2010

TAR DU OSKULDEN, FÅR DU SKULDEN!


Datum: Fredagen den 5 november 2010
Namn:  Luleå Forever

Hej!  
Är en kille på 17 år. Flyttade från boden till borås för några månader sedan.
Har där träffat världens mysigaste tjej.
Vi har det jätte bra och gosigt. Mycket kyssar och smek, men..... hon vill inte gå hela vägen. Hon vill vänta tills efter giftemål. Hur göra???
Man vill ju inte tjata. Jag är fortfarande oskuld och känner att jag vill bli vuxen. Hjälp.
Tack för en bra blogg.

Behandla din tjej som en prinsessa
Hejsan! 
Kul att du hittade till min blogg. Jag tror att det här med att bli av med oskulden är viktigare för en kille, än vad det är för en tjej. För en kille kan det många gånger vara lite status att "ha gjort det", medans det för en tjej kan vara precis tvärtom.
Att vänta med sex till efter man har gift sig, kan väl visserligen uppfattas som lite gammeldags, men å andra sidan, om din tjej känner så, måste det respekteras. Eller hur? Varför ska dina önskemål och din vilja gå före hennes?

Du skriver ju att din tjej är världens mysigaste och att ni har det jätte bra! Räcker inte det då? Varför har du så bråttom med att bli vuxen? Jag kan tala om för dig, att tids nog blir du vuxen, med allt vad det innebär. Frågan om man har haft sex, eller ej, avgör inte om man är vuxen, utan helt enkelt hur mogen man är och vilka ansvar ooch erfarenheter man har. Du blir inte vuxen för att du haft sex. Ok?!
Det finns ett par saker jag tycker att du ska fundera över:
Varför är det så viktigt att gå hela vägen, om ni har det mysigt med varandra nu? Är det viktigt för dig, eller är det kompisarna som tjatar och undrar "om du fått komma till"? Är det i så fall för att kunna tala om för de att du inte är oskuld som du så gärna vill "skynda på"?
Om det är du själv, som så gärna vill, ska du fundera över HUR viktigt det är. Är du så kär i den här tjejen att du är villig att offra allt för henne och vänta tills hon känner sig redo? Vad bra! Tjata INTE på henne mer då! Behandla henne som en prinsessa!
Eller är själva sexet viktigare? I så fall tycker jag att det är ärligare att sluta träffa den här tjejen och bli av med oskulden tillsammans med någon som verkligen vill!
Låt din tjej ha kvar oskulden annars står du med skulden!!!

Om fallet egentligen är att det är din kompisar som sätter press på dig, så ska du ha klart för dig att du är långt ifrån ensam att vara sjutton år och oskuld. Många är det, men kanske ljuger och säger motsatsen.
Det har ju du också en möjlighet att göra, förutsatt att det är OK med din tjej att du säger det. Förklara för henne hur du känner, att det är jobbigt när kompisarna tjatar, och att om det är OK med henne så säger du till dina kompisar att ni "gjort det" i utbyte tjatar du inte mer på henne.
Det allra bästa alternativet som garanterat får tyst på dina kompisar är att helt enkelt säga som det är.
"-Jag vill så det värker, men min tjej vill inte än. Eftersom jag älskar henne, respekterar jag hennes vilja.
De flesta av dina kompisar kommer nog bli impade av din ärlighet!

Det viktigaste av allt är självklart att du inte tjatar eller på annat sätt påverkar din tjej att göra något hon inte vill. Ett NEJ, är och förblir ett NEJ! Håll det i tankarna! Alltid! Den allra första gången är något man minns hela livet! Låt det bli en fin och minnesvärd stund för er båda. Jag kan lova, att sex där bara den ena parten är med på noterna, inte är, vare sig sex eller kärlek, bara något fult som du kommer bli riktigt besviken över efteråt,och troligen ångra bittert!
Håll ut grabben! Ni har hela livet på er!
Detta är de råd jag kan ge dig!
Hoppas du är nöjd med mitt svar!
Lycka till!
Mvh Lilla Frun




intressant.se       Läs även andra bloggares åsikter om , , , , 

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/