Menybar

torsdag 4 november 2010

I KÄRLEK OCH SEX ÄR ALLT TILLÅTET...OM MAN BARA ORKAR...

I kärlek är allt tillåtet...om man bara orkar...
Hallå!
När man tittar i tidningar eller olika nyhetssajter dräller det fullkomligen av tips och artiklar om hur man får ett bättre sexliv, hur man blir bättre i sängen, hur man förför sin partner osv. Lilla Frun faller ibland för frestelsen att läsa dessa inlägg, men upptäcker alltid att tipsen de ger antingen är så självklara att man blir full i skratt, eller så är tipsen så orealistiska att jag aldrig i min vildaste fantasi skulle praktisera de på min stackars man (Lilla Frun är inte pryd...bara..ja, normal..) Om jag nu skulle testa något av experternas proffstips skulle det troligen sluta med att min man undrar vad sjutton jag håller på med.

Här är 10 tips jag hittat på olika sajter. (Inom parentes, kursiverat, läser ni Lilla Fruns tankar om respektive tips.)


1. Dela en hemlig kod! Bestäm ett vanligt förekommande ord (till exempel värme, natt, sovrum, grädde) och bestäm att varje gång det ordet dyker upp i konversationer ska ni röra vid varandra. Det är MYCKET osannolikt att jag skulle föreslå detta för min man,och ännu mer osannolikt att han skulle vilja göra något så barnsligt, men skulle vi ändå komma överens om att testa så skulle båda två troligen redan samma kväll, ha glömt vilka ord det var vi skulle komma i håg.

2. Middag en måndagkväll behöver inte vara vardagstrist. Duka med finporslinet och tänd ljusen. Det spelar ingen roll om ni äter köttbullar och snabbmakaroner – det är stämningen som gör det. Så köp med dig en tulpanbukett från mataffären, sänk belysningen och sätt på några romantiska låtar. Ni kan till och med ”glömma” besticken så får ni en anledning att mata varandra. (jag undrar vad barnen skulle säga om mamma och pappa tokstirrade varandra i ögonen och försäka stoppa in klistriga makaroner i munnen på den andre med bara fingrarna! Troligen skulla de säga: "Får vi också vara med och leka???")
3. När ni slappar i soffan framför tv:n passa på att gosa. Ge varandra fotmassage framför Rapport eller vila huvudet i hans knä medan han masserar ditt huvud. (Jag trodde faktiskt att detta tips var lag! Att det ingår i prästens "Lova att älska varandra i nöd och lust" Det säger väl för sjutton sig själv att man myser och tar i varandra i soffan, framför TV:n. Gör man inte det, kanske man ska ta sig en allvarlig funderare på hur relationen ser ut i övrigt och om det kanske är dags att bryta upp...) 
4. För en extra romantisk kväll låtsas att det är strömavbrott. Dra ut telefonen ur jacket, stäng av mobilen, datorn och tv:n och släck all belysning. När alla distraktionsmoment upphör har ni bara varandra att ägna er åt. (Skulle jag låtsas att det är strömavbrott skulle maken såklart bli glad att jag gjort mig så mycket besvär. Men kunde jag vara så snäll att sätta i alla propparna igen efteråt så han kan se sena nyheterna innan vi går och lägger oss.)
5. Även om ni för länge sedan gått från att dejta till att vara tillsammans bryt relationsmönstret och skippa mysmiddag och film på lördagskvällarna. Ansträng er för att göra spännande saker tillsammans. Kom på tre utöver-det-vanliga aktiviteter för en lördagskväll, som till exempel en båttur, en minigolfturnering eller en middag på en restaurang som serverar mat du aldrig tidigare ätit. (Ja, jösses! Jag blev trött bara av att läsa det här tipset. Om maken och jag skulle ge oss ut på dessa 3 äventyr skulle vi troligen vara så trötta när vi kom hem att vi somnade bums!)

Morgontrött

6. Nästa gång din man kliver ur duschen ta tillfället i akt att raka honom. En upplevelse som garanterat får er båda att stanna upp i vardagsstressen på morgonen och ro om varandra. Han kommer garanterat gilla att du tar kontrollen med rakhyveln. (Måste det ske på morgonen? För det första går vi upp 06.15 varje morgon, och jag kan väl erkänna att jag inte ens orkar raka mina egna privata ställen då. Än mindre hans! )

7. Sno Sportbilagan innan din partner får syn på den och lova lämna tillbaka den efter att du fått vad du vill ha och lusten stillats. (Nu läser inte maken sportbilagan,men om han gjorde det skulle jag tro att han satte sig med den för att...ja, han helt enkelt ville läsa den. Troligen skulle min man bara bli irriterad och säga "Ge tillbaka tidningen" med en trött suck, underförsått, "Nu är du både jobbig och barnslig"
8. Se till att era middagar blir jobbfria och bara fokuserar på er. Prata om nästa semester, senaste biofilmen eller era vänner. Men tråkigt jobbsnack hör inte hemma under middagen! Påminn varandra om jobb kommer på tal. (Ehhh, nääää!! Om det någongång i världshistoiren hände att maken kunde prata jobb vid middagsbordet, skulle jag definitivt inte avbryta honom. Vanligare är det med barn som kivas om vem som ska berätta saker och sedan i munnen på varandra högljutt undrar hur många år man är i mjölkglaset, berättar söta små historier om hur det varit i skolan. Och det viktigaste av allt! Vad de har fått för mat i skolan. Bara det tar ju en kvart att räkna upp eftersom allt måste nämnas. Både huvudrätten, såsen, ärtorna, morötterna, mjölken, knäckebrödsmackan......)
9. Nästa gång din partner reser bort låt dina snyggaste underkläder slinka ner i hans resväska. Se till att de är lätt parfymerade så att han känner din doft när han packar upp sin kläder på hotellrummet. När hemresedagen kommer kan han knappt bärga sig. (Jag tror seriöst inte att han skulle se de i väskan,och skulle han upptäcka de skulle han nog inte ligga klarvaken och sömnlös för det, utan utgå från att de kommit med av misstag. Skulle JAG då tala om att jag stoppat de där för att få en effekt....då skulle han nog snällt undra vad han förväntades göra med dem)
10. Beröm varandra och lyft fram varandras bra egenskaper inför andra. Presentera din partner genom att till exempel säga ”Det här är min fantastiska pojkvän” eller ”Träffa min underbara flickvän”. Det kommer garanterat att pirra till lite i maggropen, när du får komplimanger då du minst anar det (Detta måste väl vara det säkraste sättet att aldrig mer bli bjuden på fest, eller? Skrytmånsar tycker ingen om!)

Lilla Frun tycker att det är hemskt om man måste ta till dessa tips för att hitta kärleken i sitt förhållande. Borde den inte vara mer spontan än så? Om man inte kan lägga armarna om sin partner och öppet säga vad man vill...då är det väl ändå ingen relation att satsa på.
Om man älskar varandra, är snälla mot varandra, tar mycket i varandra, hittar egna stunder, ger varandra komplimanger och skrattar mycket. Då löser sig resten liksom av sig själv, tror jag!

Annars kan man ju alltid testa den här....


intressant.se   Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

anna sa...

Hej! :) jag har en tävling på min blogg, jag röstar ut 2 personer som visas och blir länkade EN HEL dag hos mej. Anmäl dej om du vill vara med :)

(om du inte vill, så ber jag om ursäkt)

Linus Zebrah sa...

Godmorgon!
Hoppas du får en fin dag (:

Lilla Frun sa...

God middag! Detsamma önskar jag dig!! Såg att du är från Linköping! Själv är jag från Lilla Motala!
Ha en fin dag!
Mvh Lilla Frun

Emelie sa...

Men guuuu' sån rolig blogg jag har hittat! Jag fullkomligt älskar humorn och den sarkastiska tonen bakom varje mening.
Det är precis såna här bloggar man till slut hittar i en bokaffär. :) Helkul!

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/