Menybar

lördag 6 november 2010

HELLRE OKÄND ÄN ÖKÄND

Idag ringde en gammal kompis. (Visst är det konstigt med en del vänner. Man har inte pratat med varandra på evigheter. Så, helt plötsligt tänker man på de...och då ringer de! Och det känns som det var i går man pratade med varandra senast! Ingen tid har passerat, och man vet att han eller hon alltid skulle finnas där för en, även om man inte pratar varje dag! Sen finns det vänner som undrar om man är sur om man inte ringt på 3 dagar...)

I alla fall, så hade min gamla vän läst min blogg och var verkligen laddad med tips på vad jag skulle göra för att få fler besökare till bloggen! Han var betydligt ivrigare än jag, och kom med det ena galna förslaget efter det andra. (Han var dock helt seriös, och kanske för första gången, under alla år, funderade jag på hur det egentligen kom sig att vi blev vänner över huvudtaget, ha ha!)

De flesta av hans förslag var av "under bältet" typen och alla gick de ut på att göra sååååå sjuka, och sååååå provocerande saker för att få folk att besöka min blogg. 
Swingers symbol
Men innan ni läser vill jag bara tala om att Lilla Frun inte nappade på förslagen. Hellre okänd än ökänd!

Det ena förslaget var t.ex. att jag skulle hyra in något par som skulle ha sex offentligt. De skulle ha strutar(???) över huvudet och på sina tröjor skulle de ha texten: "Besök lillafruns.blogspot.com" Detta skulle naturligtvis filmas och läggas upp på min blogg. (Hur detta skulle ge mig fler besökare har jag ingen aning om, men min vän trodde stenhårt att ryktet skulle sprida sig och att jag skulle bli nerlusad med besökare.( Han kanske ville ställa upp som strutgubbe?)
Ett annat förslag var att jag skulle skriva ett inlägg om Swingers. Där var tanken att jag skulle skriva på
 bloggen att jag inte visste något om Swingersklubbar och att jag och maken därför tänkte göra ett besök på en Swingersklubb under helgen. På söndagen skulle jag sedan lägga upp bilder och videoklipp från besöket och också så klart "tycka till" om detta ämne. ( Hade gärna besökt en Swingersklubb om jag gillade den typen av kinkyheter,men sorry....inget för mig!)

Ingen av dessa två förslag kittlade min fantasi det minsta, men min vän ska ha en stor eloge för sin kreativitet och uppfinningsrikedom,eller hur?
Oförargliga pensionärer blir som
skräckinjagande neandertalare i
kassakön! Se upp!
När han märkte att jag inte alls uppskattade hans tips, förskökte han komma med ena tråkiga förslaget efter det andra. T.ex. tyckte han att jag skulle prata om svenska kösystemet. Han och hans arbetskamrater var mycket upprörda! De tycker det svenska kösystemet fungerade bra, så länge man inte öppnade en kassa till...ja ni vet ju själva vad som händer...de som stog sist i kön, kommer helt plötsligt först i nya kön! Oftast är det faktiskt äldre personer som utan att skämmas tränger sig i kösystemet och deras förvandling från söt liten tant eller farbror till skräckinjagande neandertalare är sekundsnabb! Själv hinner man inte ens se att kassan bredvid har öppnat innan gamlingarna, med rullator och allt, redan hunnit dit. En del byter t.o.m kö redan när expediten i kassa 1 trycker på knappen till högtalaren och säger med nasal röst "-Personal till kassa 2, Personal till kassa 2!" Allvarligt funderade min vän på att starta en Facebook-grupp för köande som är emot öppnande av en kassa till. (eller var det att tränga sig i kön de ville förbjuda? Eller var det pensionärer? Jag minns helt enkelt inte!)

Till sist sa min vän, uppgiven nu, att jag kunde prata om fobier. Tydligen hade han en arbetskamrat (de arbetar i krogbranschen) som hade dvärgfobi. Varje gång det kom in en dvärg på restaurangen, vilket tydligen hände någon gång varannan månad, sprang arbetskamraten ut, skrikande, vrålande, fäktande och alldeles kallsvettig och livrädd. Då skrattade jag för första gången under samtalet och sa att vänta tills han ser det här klippet. Det kan ge vem som helst dvärgfobi. ( Lilla Frun ÄR både sadistisk och elak...jag vet!)


intressant.se   Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/