Menybar

onsdag 10 november 2010

BAD OM BAD, BLEV "BAD GUY".

Skit! säger Lilla Frun om pappan
till barnet som bajsade i vattnet!
Denna fråga låg i Lilla Fruns Gästbok i dag!


Datum:  Onsdagen den 10 november 2010, 13:18:31
Namn:  Marcus


BAD OM BAD, BLEV "BAD GUY".
Jag och min dotter var och badade i simhallen igår.
Eftersom min lilla tjej är 3 år så är vi alltid i barnbassängen.
Medans vi sitter och plaskar så är det ett annat barn som bajsar i vattnet. Jag säger då till pappan om incidenten och ber honom att säga till personalen.
Han ber mig då dra åt h.....tar sitt barn och går.
Gjorde jag fel som sa till?

Mvh fundersam


Nej, det gjorde du verkligen inte! Den som gjorde fel, käpp rätt åt hel..... fel, var såklart den andra pappan!
Hur tror du att hans barn kommer bli när det växer upp? Troligen en av dessa "värstingar" som gör livet surt för andra!
Att han inte förstår att det är en självklarhet att man säger till personalen, då det är direkt farligt att bada i "skitvatten" bevisar väl en hel del om hans intelligenskvot! Barnets intelligens kan vi väl inte säga något om. Barn i den åldern har ju en tendens att bajsa lite var som helst, men vi kan väl bara hoppas att barnet inte brås på sin far!
Din fråga påminner mig en hel del om en berättelse en av mina kompisar berättade för mig för en del år sedan. Min vän påstod att hennes storasyster hört denna incident på tunnelbanan, men det kan jag inte garantera. Det kan vara en av dessa skrönor, men likväl säger den en hel del.

På tunnelbanan sitter i alla fall min väns syster(eller någon annans syster) Bredvid henne sitter en äldre man, och mitt emot dem sitter en mamma och hennes "unge" som är i 6-7 års åldern. Barnet sparkar med benen och träffar hela tiden den gamla mannen på smalbenen. "-Det där gör ont" säger mannen. Barnet fortsätter sparka och mamman till barnet säger ingenting. Mannen säger till igen. Fortfarande artig: "Snälla, kan du sluta sparka, det gör ont". Barnet fortsätter sparka, och mamman säger fortfarande ingenting. Nu tar mannen i ordentligt och säger med skarp röst "- Men kan du sluta! Det gör ju ont, säger jag ju!" Barnet slutar inte heller denna gång, och mamman sitter helt oberörd utan att säga till sitt barn. Andra resenärer på tåget har nu börjar lyssna och tittar intresserat på. Nu är den gamla mannen ordentligt arg och säger till mamman: "-Men kan du säga till ditt barn att sluta sparka mig på benen?" Mamman svarar: -"Nej, det kan jag tyvärr inte. Jag tror på fri uppfostran, och därför kan jag inte säga till. Mitt barn måste själv lära sig av sina handlingar!" Då reser en ung punktjej sig upp från andra sidan gången. Hon har piercingar över allt, tatueringar och tuppkam. Hon går fram till mamman, spottar henne i ansiktet och säger: -"Du, mina föräldrar trodde också på fri uppfostran!"

Ja! Så kan det gå, med ouppfostrade föräldrar! Barn är sällan ouppfostrade. Bara födda med fel föräldrar!
Hade det gott och Simma lugnt! /Lilla Frun
Ha en skitbra dag, önskar Lilla Frun
intressant     Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

eantonia sa...

svar: Ja hör av dig när du länkat så gör jag detsamma! :)
Jag kan skriva ett inlägg angående teckensnitten! Hör av mig när jag har gjort det! :)

Skeptisk sa...

Jag tror tunnelbanan kan vara en skröna. Den finns i flera varianter och jag tror den kan vara ganska gammal (kolla upp när de här idéerna om fri uppfostran först dök upp i dagligt tal). Det känns i alla fall mer som en halmdocka man ställt upp som ett argument mot det man kallar "fri uppfostran". Jag anar att det är en viss överdrift involverad här också. Kan inte föreställa mig att någon seriös pedagogik förespråkar att låta barnen misshandla främlingar på tunnelbanan.

Förstår inte riktigt vad sensmoralen ska vara. Det finns ju säkert många sätt att hantera situationen på som är mycket bättre än att spotta mamman i ansiktet och göra sig skyldig till ofredande,ett lagbrott med definitiva påföljder om jag inte är helt ute och cyklar.

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/