Menybar

fredag 19 november 2010

DEZIRÉE - UNG OCH BORTSKÄMD OCH..... GRAVID!

Dezirée i Ung och Bortskämd är gravid
Ung och bortskämda Dezirée, 24, i Svt:s serie "Ung och Bortskämd" är gravid. Detta står att läsa i Klick i dag!
Den lilla bebisen väntas komma i slutet av Januari, då mamma Desirée kommer få ett bryskt uppvaknande, tror Lilla Frun.
Att ha barn är ingen dans på rosor, och allra minst de första småbarnsåren. Då är det tvätt, tvätt, tvätt, disk, disk, disk, och plocka,plocka, plocka som gäller. De flesta nyblivna mammor måste också göra allt detta utan att ha fått mer än ett par timmars sömn varje natt!
Mamman till Dezirées, i
Ung och Bortskämd,
orolig att bli sedd
som hembiträde!
Hur ska det gå för Dezirée? Tänker mamma vara där och hjälpa till nu också? Komma med frukost på sängen, klockan 4 på morgonen när lilla bebben vaknar? Byta blöjor, gå ut med vagnen, ta hand om den lilla, medan mamma Dezirée sover sin skönhetssömn, eller springer på skönhetssalong. Visste ni att Dezirées mamma Elise har anmält SVT  för att de fått henne att framstå som ett hembiträde. (Men kära Elise, det är INGEN fara! INGEN tror det. Hembiträden får ju betalt!!!)

Om deltagarna tyckte det var äckligt att skura några toaletter, hur ska då inte fina Dezirée tycka det är att torka kräks eller byta blöjor med bajs i. Det är definitivt ingen parfymdoft, och man får vara glad så länge innehållet håller sig i blöjan. Allt som oftast har bajset tagit sig ut, och sitter inkletat både på benen och ryggen. (Om Dezirée skulle läsa det här, hade hon antagligen slutat här, och rusat in på toa...) Det är en lyckodag att fira,om man lyckas undgå att få lillans (lillens) bajs på både händer, kläder och inte helt ovanligt i håret och munnen.
En sak stör jag mig på! (nu säger jag inte att inte Dezirée blir en jätte bra mamma. Hon kanske vaknar upp en dag och är helt........förändrad?) Och det är att VEM SOM HELST FÅR SKAFFA BARN!
Borde det inte finnas något slags "körkort"?
Att man först fick visa sina färdigheter och kvalifikationer (i det ordet hör nog många av deltagarna i programmet bara ordet "fika") och saknade man någon praktisk, teoretisk bit, ja då fick man gå en utbildning.
Nä, vem som helst får skaffa barn! Om man ska ge sig ut i trafiken med bil...då behövs körkort! Om man ska flyga...då behövs körkort! Jag vet, jag vet, det heter certifikat! Nu tycker ni att det är skillnad, eftersom man har ansvar för så många andras liv, och som förälder bara ett! Barnets!
Men ok, då plockar jag ner det på en lägre nivå. Om jag ska jobba med att ta hand om nämnda lilla barn på
 en förskola, eller skola. Behöver jag då inte gå en väldigt lång utbildning först? Innan jag får ansvara för andras barn! Men, mitt eget, det kan jag vara precis hur okunnig som helst och ändå ha ansvar för ...24 timmar per dygn! (Så undrar man varför världen ser ut som den gör. Hur många studier har man inte läst om alla värstingar, fängelsekunder, mördare, osv där allt skylls på en taskig barndom?, Jo jag tackar)

Dezirée säger till "Klick" att hon kommer fortsätta gå på Salong. Men inte för någon annans pengar.
Ja, men redan här brister det ju, eller hur?
Under långa naglar fastnar både det
ena och det andra
Hur har flickstackarn tänkt sig att föräldrapenningen ska räcka till mat, kläder, blöjor och ALLT annat ett litet barn behöver PLUS regelbundna besök på Salong för att fixa hår, ansikte och långa, långa naglar. Nä, flicka lilla, där får du allt tänka om.
Men oroa dig inte. För det första behöver du inte se snygg ut. De andra mammorna i lekparken bryr sig inte. Och dessutom fastnar bara bajset från blöjan under de där långa, långa naglarna.

Titta på det här klippet! Säg sen, ärligt, om du tror att tjejen kommer fixa att ha ett litet oskyldigt barn att ta ansvar för! OM 2 MÅNADER!!!!



Läs hela artikeln i Klick här!

intressant      
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Nicklas Eriksson sa...

Exakt vad är det dom gör att du tror att du skulle klara det körkortsprovet? Hur kan du veta vilka standards kraven skulle sättas efter? Dina? Det är jag rädd att du kan glömma, "Lilla frun". De sätts alltid efter någon annans.

Inte för att jag på något vis tycker att packet i "Ung och bortskämd" är värda mer än en spark i röven och en kolskyffel i handen, men man ska vara jävligt försiktig med vad man är ute och gapar om och önskar sig för man kan få det.

dagens vadå? sa...

de här var nog ditt bästa inlägg hittils :-)

Lilla Frun sa...

Först och främst till http://meningslosasjalvklarheter.blogg.se/ (Dagens vadå?): Tusen tack för din snälla kommentar!!!

Till Nicklas vill jag säga så här:
Tack för din kommentar. Jag uppskattar verkligen både positiv och negativ feedback!
Jag har aldrig påstått att jag skulle ha klarat "körkortsprovet", men en sak kan jag säga, att hade det funnits ett "prov" att ta, för 18 år sedan när jag fick mitt första barn (av 3) hade jag tagit det. Jag var bara 22 år, och mycket osäker. Hade jag inte klarat "testet" hade ingen varit gladare än jag, om jag hade fått lite utbildning i att klara mammarollen på bästa sätt!

"Testet" skulle, såklart vara väl genomtänkt av "vetare" inom ämnet. Barnpsykolger, sjuksköterskor, läkare,barnskötare osv.
Du kanske har rätt i att man ska vara försiktig med vad man önskar, för man kanske får det....och jag är fullt medveten om att ett sånt här prov/körkort, i verkligheten inte skulle vara genomförbart.
Men det skulle kunna,åtminstone, erbjudas ett prov till de blivande föräldrar som vill. En kurs för att lära sig allt vad som krävs...åtminstone.
Men det är, precis som du säger, kanske en orimlighet att förbjuda folk att skaffa barn. Även om jag sannerligen skulle vilja ibland när man ser och läser om barn som far mycket illa under sin uppväxt.

Nåja, nog om detta!
Jag har varit inne på din fina blogg! Det finns mycket tänkvärt du har skrivit där! Och jag håller, tro det eller ej, med dig om mycket av det du skriver.:)
Alltså alltid något vi tycker lika om!
Önskar dig en fin dag!
Mvh Lilla Frun

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/