Menybar

söndag 7 november 2010

ALL I NEED IS YOU


Ja, ha! Så har det varit veckofinal i IDOL igen! Den här veckan åkte Geir ut och även om jag skrev som jag skrev i förra veckans inlägg om Geir måste jag ändå säga att jag tycker det är tråkigt att inte få se och höra honom mer. (Visserligen finns det egentligen ingen som jag vill ska åka ut )
Geir har en fantastisk sångröst, en fantastisk utstrålning, ser jätte bra ut och dansar pretty sexy, tycker Lilla Frun.
Jag blev däremot verkligen chockad över att Andreas fick duellera. Han är ju bland de bästa, tycker jag.
Är det så, tror ni, att man tror att vissa sitter så säkert att man glömmer rösta på de? Så blev det ju med Danny när han medverkade i IDOL 2006.

Jag kommer till respektive deltagares insats i fredagens program lite senare i inlägget, men först MÅSTE jag säga vilken sjukt bra låt supersnygga Andreas Carlsson gjort till förmån för Unicef ! Fantastisk!Vilken låt! Lyssna själva!


För att ladda ner låten till din mobil, sms:a  "IDOL" till 722 46


Andreas Carlsson- vilken man!
Kan inte låta bli att titta lite extra på Andreas Carlsson när han sjunger. Har den mannen allt? 

Men nu tillbaka till IDOL deltagarnas insatser i fredags. Personligen tyckte inte Lilla Frun att det fanns någon som gjorde dåligt ifrån sig. ALLA var bra.(även juryn och Peter Jihde:) Dessutom var flera av låtarna som sjöngs faktiskt personliga favoriter!

När Elin sjöng Forever young fick jag ståpäls på hela kroppen, flashbacks från min ungdom och en tår i ögonvrån.
Andreas vilken entertainer! Han kombinerar charm med en underbar röst, lagom med spex med en innerlighet som jag gillar. Att Higher and higher är en av de bästa låtar som finns är ju bara pricken över i!
Minnah vad har hänt? Hon blir bara bättre och bättre för varje vecka som går, eller hur? Whataya want from me blev innerlig och berörde verkligen! Bra där, Minnah!
Jay gjorde en väldigt känsloladdad presentationsklipp innan sitt framförande av Here without you, vilket säkert bidrog till klumpen jag hade i halsen under hela hans uppträdande.
Linnea fortsatte köra sin egen häftiga stil och det gillar jag. Hon framförde My baby just cares for me både sexigt, coolt och jazzigt!
Olle fortsätter med sin egen, unika röst att krypa innanför skinnet på Lilla Frun. Free fallin´ passade Olle som hand i handske!
Geir åkte ut med flaggan i topp!! Han gjorde en av mina absoluta älsklingslåtar, Heard it through the grapevine, grymt bra! Jag tror inte vi har sett det sista av Geir!

Så vad tycker då Lilla Frun om att Geir åkte ut, egentligen? LIKE or TAKE a HIKE?

Lilla Frun säger........

LIKE!   Även om Geir är svinbra! Faktiskt en av de bästa i årets IDOL, tycker Lilla Frun att det trots allt var rätt att Geir lämnar plats åt de andra. Geir har redan en karriär som sångare och då är det väl inte mer än rättvist att någon annan också får chansen! (Andreas till exempel..:)
Andreas Weise är en av Lilla Fruns favoriter i IDOL
intressant    Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

dagens vadå? sa...

jag tror att det är så, att man glömmer bort folk, så som danny. synd tyvärr.
jag hade hellre dock sett att andreas eller elin åkte :-)

ps, följer dej på bloglovin, du får gärna följa mig om du vill :-) men du måste inte..

Fina Frun sa...

Bra gjort av Andreas! Toppenlåt och till ett bra ändamål.

Vilken fin blogg du har, snubblande in här av en slump ;) tittar gärna in igen!

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/