Menybar

lördag 16 oktober 2010

Mustascher faller inte alla på läppen

Datum:  Fredagen den 15 oktober 2010, 13:35:23
Namn:  Sömnlös


Hej Lilla Frun! Nu tycker du säkert att jag är väldigt fixerad vid olika slags behåring, men jag har en ny efterhängsam fundering som jag tänkte att du möjligen kunde hjälpa mig med. Snurrmustasch. Hur vanligt är det egentligen? Jag tycker att man ser denna rasande stiliga överläppsprydnad alldeles för sällan i dagens Sverige. Hur lång är Svertiges längsta? Jag vill slutligen passa på att slå ett slag för snurrmustaschens comeback i modet.
Kram från Den Sömnlöse


Hej igen Sömnlös!
Vad kul med en ny fråga från dig! Jag har börjat se fram emot dina hårresande frågor! Ha ha!
Personligen gillar jag inte mustascher på killar/män även om en del säger att det kittlar skönt..
Lilla Frun tycker att det är ganska ohygiensikt med massor av hår runt mun och näsa där det både fastnar mat, snor och annat oidentifierbart!
Det finns en del snygga män som har typ 3-dagar stubb, vilket Lilla Frun tycker är jätte snygg! Manligt och ganska sexigt. Men mustasch? Mmmm... Nej Tack!
Men eftersom du, Sömnlös, är FÖR snurriga mustascher ska jag självklart hjälpa till med lite fakta.
Daniel Craig, 42 med en
rakborste i nyllet! 
Mustasch är en benämning för skäggväxt på överläppen, och har varit på modet i omgångar. Under mitten av 80-talet började mustaschen anses som omodern och har de sista 10 åren varit hopplöst omodern att bära. Men...håll i dig, Sömnlös. Den verkar vara på återmarsch.Magasinet Plaza gjorde en lista över de mest tonsättande trenderna under 2009,och på plats 8 kom just..mustaschen. Ack och ve!
På flera kända skådespelare börjar dethttp://lillafruns.blogspot.com/2010/10/man-som-hatar-kvinnor-dragon-tattoos.html pryder på senare tid ansiktet med en riktigt bred Hitlermustach, vilket får honom att se betydligt äldre ut än sina 42 år, tycker Lilla Frun. 
 allt som oftast dyka upp en rakborste på överläppen. Daniel Craig, som jag skrivit om i ett tidigare inlägg

En liten fråga bara: Varför ska vi kvinnor vara renrakade, lena och fina, när män får ha så mycket hår de vill, t.o.m. i ansiktet, utan att för den skull anses som osexiga. En kvinna som inte rakar sig t.ex. under armarna, där det inte ens syns, anses ju som...direkt äcklig. Ve, och fasa om hon skulle ha några obetydliga hårstrån i ansiktet.
Män rakar sig, i bästa fall!! i ansiktet. Vad tar det? Typ 2-3 minuter?
Kvinnor måste raka 2 ben, 2 armhålor, bikinilinje, ja och säg det inte till någon,men en del måste faktiskt raka mustaschen. Ssscchhh! Det får bli vår hemlis!

Det tar tid, allt detta rakande för kvinnor. Jag har ett förslag! För att det ska bli lite mer rättvist! Antingen ska kvinnor slippa raka sig,och kunna knalla runt med tussarna under armarna, håriga ben, tofsar som sticker ut vid bikinibenen och ha svarta hår på läppen. Eller också får även männen börja raka sig. De skulle få underbara ben, armhålor som luktade gott, ryggar som var lena som babystjärtar, och om de rakade raggarsträngen skulle de slippa allt navelludd som de ständigt står och pillar med. ( Bös som mitt lilla brorsban kallar luddet i naveln och mellan tårna) 
Okej då, männen kan spara håret på bröstet för det är bara sååå sexigt!

Jag hoppas du är glad nu,Sömnlös, när mustaschen är på återmarsch (Lilla Frun försöker inte vara rolig och anspegla på Hitler, Stalin, Saddam Hussein, eller någon annan Krigsherre när jag skriver ordet återmarsch. Även om alla faktisk har...mustasch.)




Den 29 februari 2004, u
mättes denna mustasch
till 4,2 meter.
Hoppas nu du kan sova gott och...ja, just det ja. Jag skulle tro att du med snurrmustach menar Knävelborre. Ordet Knävelborre kommer från det tyska ordet "knäwelbart".( Knebel=tvärslå och bart=skägg,) och var på 1500-talet namnet på en uppåtvriden mustasch. Nuförtiden används namnet mest på skoj.
För att få vara medlem i Svenska mustaschklubben http://www.mustascher.se/ måste mustaschen vara av uppåtsträvande typ och minst 12 cm mellan spetsarna.
Vem som har Sveriges längsta mustasch är lite svårt att säga eftersom det tävlas i massor av olika grenar.
Dock är världens längsta uppmätta mustasch, 4,2 meter lång och ägaren Badamsinh Juwansinh Gurjar hade inte klippt den på 22 år.

/ Lilla Frun




4 kommentarer:

Sömnlös sa...

Hej,
och TACK för mycket informationsrikt svar med många sköna och inspirerande bilder!
"Knävelborre". Vilket ord! Man kan liksom inte få nog av det. Nu blev detta med snurrmustasch liksom ännu mera "hett" enligt mig! Jag kan föreställa mig skönhetstips för män i magasin som Café t ex. "Så odlar du en knävelborre på sex månader", eller "Vilket vax gör knävelborren sexigast?". Fantastiskt.
Nu blev jag så inspirerad så att jag säkert inte kan sova inatt heller. Återkommer med all säkerhet med nya frågor till dig, min favorit-lilla-fru!

Kram från Den Sömnlöse

Lilla Frun sa...

Hejsan Sömnlös!
Ja du börjar allt bli något av en favorit hos mig också!
För att du ska kunna koppla av och sova lite bättre om nätterna undrar Lilla Frun om du vill att jag ska skriva något om olika medel för sömnlösa. T.ex. har jag ju hört att varm mjölk med honung strax innan sänggående kan vara avkopplande. Eller var det kamomillthe´?
Säg bara till så skriver jag ett litet inlägg om detta ämne.
Kram Lilla Frun

Anonym sa...

Obs! För sömnlöshet rekommenderas lavendeldoft!! Passa på att plocka lavendel innan frosten tagit död på plantan!!
Knävelborrar fodrar en mustaschkopp, tänk på det innan du odlar knävelborre eller t o m tangorabatt!

Lilla Frun sa...

Odla knövelborre i sin tangorabatt?? Tack för tipset med lavendel, Anonym!
Det ska vi prova:
Men vad är en mustaschkopp??
Trodde Lilla Frun visste ALLT, men det här var något nytt!

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/