Menybar

torsdag 21 oktober 2010

GEKÅS I ULLARED, PERNILLA WAHLGREN OCH VI ANDRA GALNINGAR!

I Sladderbladet ( förlåt Aftonbladet) står det i dag att läsa om ett av mina shoppingfavoritställen, nämligen Ullared. Det är allas vår folkkära, Pernilla Wahlgren, som på sin blogg uttalat sig OTROLIGT nedlåtande om nämda turistmål. Och inte bara om Gekås i sig, utan också om ALLA OSS SOM ÅKER DIT!

I sin blogg skriver Pernilla Wahlgren bl.a. Läs hela Pernillas inlägg här

Pernilla Wahlgren dömmer ut stora delar
av Sveriges befolkning! Fy skäms!
"-Jag kulle inte ens åka dit om jag fick betalt! 

"-Är ni galna?! Det där är inte shopping!  Det där är tortyr!"

"-Shopping ska vara lustfyllt! Kläderna ska hänga i färgordning, provhytterna ska vara fräscha och stora , inredningen ska vara modern, rolig eller eller lyxig. Det ska bjudas på champagne eller en espresso."

"-Dit får ni mig aldrig!"  INGET skulle få mig dit!

Att Pernilla faktiskt varit på Ullared skriver hon inte ett smack om! Boris Lennerhov, vd för Gekås i Ullared, berättar, i Aftonbladet, att Pernilla faktiskt har varit där. För att signerat skivor, och sjunga ( läs skrika). Och hon fick INGET BETALT! Hon var alltså där, av egen fri vilja, jobbade på detta hemska ställe, helt gratis. ( Det var ju så klart för sin egen skull, men i alla fall. Hon var ju där!) Och passade på att handla gjorde hon ju tydligen också!
Jag måste berömma Pernilla Wahlgren ändå. Som VÅGAR prata så illa om något som mer än hälften av
 Sveriges befolkning faktiskt tycker om, eller t.o.m älskar. (Bara hittills i år har Ullared haft  4,5 miljoner besökare. Låt gå för att ALLA av de kanske inte VILL vara där, utan tvingas med av frugan, men i alla fall, merparten tycker om det) Att snacka skit om något som majoriteten av svenskarna älskar vore ju som att säga...Fy, fan för Astrid Lindgren. Hon är ju bara inte klok. Vilka skitböcker hon skriver. Skulle inte läsa en om jag så fick betalt! ( Jag älskar Astrid Lindgren precis som alla ni andra! Just for the record!)
Hur som helst! Tufft Pernilla! Att gå emot strömmen så.

Egentligen chockas jag inte så mycket av Pernillas uttalande (hon ville nog bara ha ännu en tidningsrubrik) som av folks reaktioner efteråt. En del av de kommentarer Pernilla får till sitt inlägg, hundratals by the way, är rent ut sagt fyllda av hat! De försvarar "sitt" Ullared som om det så gällde livet.
Jag är också en mycket STOLT Gekås besökare. Jag och bästa grannen brukar åka dit och shoppa loss ordentligt! Jag får en puls på 200 bara jag ser parkeringen,och när jag når kundvagnarna är jag riktigt uppe i varv.  Men vad är det då med Ullared som gör att Lilla Frun tycker så mycket om det?
Är det:
att få en hel dag, bara för mig själv, utan barn?
att få snacka skit med bästa grannen i bilen i 5-6 timmar?
att få handla allt som behövs till hemmet, barnen, mig själv och maken på en gång?
att jag tycker att det finns jätte fina saker?
att det (oftast) finns massor att välja på?
att ta ett brake för lunch tillsammans med grannen?
att budgeten är stor, den dagen, och man får handla massor?
att jämföra sakerna i kundvagnen med grannen när vi stöter på varandra där inne?
att stå i kön och vara nervös för totalsumman och faktiskt bli glad. Va, blev det inte mer, hinner jag ett varv till?
att käka middag med min kära granne innan vi trötta, men glada, åker hemåt?
att komma hem och packa upp allt. Barnens ögon lyser,är det julafton redan?

Lilla Frun svarar JAAAA på allt ovanstående.
Självklart, om jag blev rik, skulle jag gärna handla på någon lyxig innebutik i Stockholm, där kläderna hänger i färgordning, provhytterna är fräscha och stora, inredningen modern, och jag bjuds på champagne och choklad.( Förrästen skippa chokladen. Den skulle bara smälta på fingrarna och jag skulle kladda ner alla svindyra små toppar som inte går en cm nedanför naveln) Men vet ni..jag skulle fortsätta åka till Ullared i alla fall. Bara för att det är kul! ( Och för att reta Pernilla Wahlgren)

Men nu kom jag liksom ifrån ämnet här! Varför blir det så starka reaktioner på Pernillas inlägg?? Lilla Frun tror att de flesta som åker till Ullared faktiskt är STOLTA över det. Pernilla fick, genom sitt inlägg, folk att tycka att de skulle skämmas, att de var mindre värda, fattigare, dummare osv. Och när någon klankar ner på vår heder...ja, då jävlar!!!
Om Lilla Frun skulle se upp till en person! Hm! Skulle det då bli Pernilla Wahlgren???....nej tror verkligen inte det. Skulle det möjligen kunna vara ägarna av Gekås som, med grundaren Göran Karlssons hjälp, byggt upp företaget till vad det är i dag? Som ger 1100 svenskar jobb, blir utsedd till Sveriges 4:e bästa arbetsplats, och har 2000 IDIOTER som besökare, varje dag? Ja, det skulle det nog faktiskt kunna vara!

Gekås i Ullared! Hit vill inte Pernilla
åka...fler gånger!
Pernilla framstår i sitt inlägg som fruktansvärt dryg. Jag har alltid tyckt ganska bra om Pernilla Wahlgren. Lite skrikig, flamsig och så, men ändå, en tjej med skinn på näsan, som är precis som oss andra ändå. Som frånskild, ensamstående med barn osv. blev hon riktigt mänsklig. Men i sitt inlägg får hon, i allafall Lilla Frun, att tycka "Vilka jävla divafasoner" Komma här och tycka om mitt Ullared! Va? Jag ska gärna TYCKA till om DINA shoppingställen också!!!! ( Om jag bara hade råd att ta mig dit) Säkert hade jag tyckt att allt var sjukt dyrt! Va? Vem handlar så dyra kläder när det finns barn som svälter här i världen??? Och vilka jävla snipiga expediter, skulle jag säga. Och fy, fan, vilken äcklig champagne! Torr och söt och bubblerna bara åker upp i näsan!! Och chokladen då! Sån där äcklig med 100% cacao som bara limmar fast i gommen,och inte går att skölja ner med den jävla champagnen! INGET skulle få mig att handla där!!! ( Bara ett American Express, guldkort, med obegränsat mycket pengar på, i så fall)

Inte tyckte jag att Pernillas "försök" till ursäkt gjorde det hela så mycket bättre heller! Lilla Frun tycker bara att hon blir ännu drygare! Nä, Pernilla! Nu har du gjort bort dig! Skitit i det blå skåpet! Tur att du redan varit med i Dansfeber, för annars skulle jag inte börja titta! ( Förklaring: Jag har tyvärr inte sett något avsnitt ännu, och om Pernilla skulle vara med skulle jag definitivt inte överväga det nu.)

Är Pernilla Wahlgrens inlägg LIKE or TAKE a HIKE?

Lilla Frun säger... TAKE A HIKE, Pernilla!  

Vi ses på Ullared! / Lilla Frun


Intressant.se
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vännen!

Så kul att läsa och du har många intressanta och bra åsikter.
Instämmer, Ullared, oavsett vad det är, var det ligger, så är den största tjusningen att få åka med dig dit!

Kramis

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/