Menybar

fredag 7 januari 2011

ANREAS WEISES SNUSKSKÄMT FÖRGYLLDE PREMIÄREN AV LET´S DANCE!

Premiärprogrammet av Let´sDance 2011 bjöd väl inte direkt på några större överraskningar, tycker jag!
Samma programledare som tidigare år, vilket känns tryggt och bra.
Större delen av juryn är den samma, bara Maria Öhrman är utbytt mot Isabel Edvardsson som jag tycker var både ödmjuk, kunnig och duktig. (Sen är hon ju snygg också)

En annan jurymedlem som är riktigt snygg tycker jag är Ann Wilson. Hon är, enligt mig, en idealbild av hur en kvinna ska se ut. Elegant, vacker, snygg, sexig, klassisk och stilren! Bättre kan det inte bli.

Anders Bagge, som jag tog upp i mitt förra inlägg, gjorde mycket bra ifrån sig, eller hur? Och vad han hade gått ner i vikt! Nu är han alldeles lagom. En man att krypa intill när det stormar...eller hur?

Andreas Weise, Lilla Fruns favorit, var precis så duktig som jag hoppats att han skulle vara. Jag tror han kommer gå långt i tävlingen. Hoppas bara inte hans lilla "snuskskämt" skrämde iväg de lite prydare röstarna. Själv tyckte jag att det var jätte kul! Inga barn kan ha förstått skämtet, och även om man satt med handen för munnen och gjorde chockade små flämtljud över hans snabbtänkthet, måste jag erkänna att vi skrattade gott både maken och jag. (Här kan du läsa Andreas Weises blogg på TV4)


Värre för barnen var väl då i så fall författarinnan Denise Rudbergs urringning. För att vara deckarförfattare kan man väl säga att hon avslöjade intrigen redan i första kapitlet.
Jag var faktiskt lite orolig att de små liven skulle ramla ut när hon skuttade runt på dansgolvet. Men visst var det snyggt...om det varit på en negligé, tänkt att bara visas för ett fåtal väl utvalda. Kanske inte lika snyggt i ett familjeprogram....
Men det är säkert inte hon själv som bestämmer klädsel utan någon vågad stylist. Mer sånt! Man vill ju så gärna bli chockad och ha något att kommentera! Heja Denise!

Tina Thörner, var inte så kvinnlig....i intervjuerna, men desto kvinnligare när hon dansade. Jädrans vad kul hon såg ut att ha. Och det vann hon verkligen min röst på! Heja! Jag gillar när de "otippade" överraskar.

Alexander Rybak var duktig, men verkade lite nervös och kanske lite stel. Och det har man ju full förståelse för. Tänk er själva att lära in en dans så bra som alla deltagarna framförde sina danser, och bara fått öva ett par veckor. Jag hade inte klarat det lika bra om jag så fått öva ett helt år.
(På tal om Alexander Rybak måste jag erkänna en lite lätt genant hemlis jag har, så här i förbigående. Jag har 3 olika ringsignaler på min mobil. Den ena, som "alla" ringer på är Andreas Carlssons "All I need is you", den andra, som maken ringer på är Robbie Williams "You know me" och min 18-åriga grabb ringer till mamma med Alexanders hit "Fairytail" Alltså, jag har ännu inte tröttnat på en snart 2 år gammal slagdänga)

Björn Ranelid
Let´s Dance 2011

Björn Ranelid tycker jag var fantastiskt duktig. Och visst kan man inte tro att han är över 60 år?


Alla de övriga deltagarna dansade med varierande klass och gav inte direkt någon anledning till skriverier. Inte ännu i alla fall. Jo, kanske ryttarinnan Helena Lundbäcks kommentar om att hon inte tänkte rida sin partner. Var det ett medvetet skämt, eller inte? Det landade inte lika bra som Andreas Weises snuskskämt, eller vad säger ni?

Ja, vi håller tummarna att programmet fortsätter i samma stil. Let´s Dance, tycker jag, har annars en tendens att bli lite långtråkigt. ( och den kommentaren kommer jag säkerligen få skit för)
Lite överraskningar, snuskskämt, djupa
urringningar och andra chockar får oss
att återkomma till tv-soffan med
gapande munnar!
Med lite crazy snuskskämt och en förhoppning om att Alexander Rybak får ett galet vansinnesutbrott lockar Let´s Dance, i alla fall, Lilla Frun tillbaka till TV-soffan nästa vecka igen. Samma tid. Samma kanal!


Läs mer om Let´s Dance på Expressen
Läs mer i Aftonbladet
intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Rokkit sa...

Fin blogg :)

Klackar&Kaffe sa...

Var med och tävla om en egendesignad supersnygg almanacka!

http://klackarochkaffe.se/2011/10/31/tavling-tryckdig/

Mikael sa...

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/