Menybar

fredag 10 december 2010

JAY VANN IDOL 2010 EN VÄRDIG VINNARE?

Idol 2010
Så är årets Idolfinal över och vinnaren blev som tippat Jay Smith! Men är han en värdig vinnare? Ja, majoriteten av svenska folket tycker det. Ett stort GRATTIS till Jay, och ett STORT grattis till Minnahs andraplats!
Jag tror det finns många av årets deltagare vi definitivt kommer få se mer av.
Andreas Weise, Olle, Linnea, Minnah och självklart Jay, är bara några.
Jay har ju redan fått fans i USA, bl.a Paris Hilton, har jag hört, så det dröjer väl inte länge innan en världsstjärna är född!

Jag tycker det var jävligt strongt av Jays flickvän att komma till Globen i kväll!  Visa alla att hon inte är knäckt, och att hon går stolt med högt huvud! Och det ska hon baske mig göra! Go girl! Kanske hon finner i sitt hjärta att förlåta Jay, när han "landat" igen efter att ha levt uppe i det blå ett tag. Och för deras skull håller jag tummarna. Men...låt honom krypa rejält innan du låter honom komma tillbaka!

De tidigare deltagarna i IDOL gillar inte vad Jay gjort mot sin f.d fru! Och inte jag heller som jag skrev i ett tidigare inlägg i dag! Jag hatar otrohet, och Jay har verkligen klantat till det, tycker jag. Först avslöjandet om att han är knarkare, sedan avslöjandet om att han är en otrogen skit, och vad kommer sen...kommer det fler avslöjanden? Är han mytoman till råga på allt? Är han kriminell också? Eller kanske något ännu värre? Nä, det får vi verkligen inte hoppas. Men en sak är säker...han ÄR en ulv i fårakläder, precis som han själv sa i början av programserien.
Men säga vad man vill...sjung kan ju killen, och det var ju därför han var där!!
Han kommer säkert slå både publikrekord när han uppträder och sälja rekordmånga skivor! För en IDOL det är han ju nu!

Minnah var jätte bra i sin låt "What are you waiting for", som hon valt själv. Kaxigt, vågat och med massor av attityd! Skitbra!
Mycket bättre än Jay med sin "Higher" som han valt själv. Han var bara......typ....ingenting! Dessutom tycker jag han lät dryg, kaxig och dum när han sa att de som inte hade kul och gillade honom kunde åka hem. Var fanns Jays annars så stora ödmjukhet i kväll?

Jay Smith- en ulv i fårakläder. Här med
sina tre "flickor" Minnah, flickvännen
och den döda ungdomskärleken!
 Jays version av "Like a Prayer" var inte i närheten lika bra den här gången, som den förra, enligt mig. Han var bättre i sin kilt, med röken, utstrålningen och med mer power. I dag blev det liksom bara töntigt. Kanske jag har förutfattade meningar och inte kan bedömma riktigt rättvist. Troligen! Publiken verkade ju gilla det, liksom juryn.

Sen kom Minnah igen, med sin comeback låt "Twist and Shout". Hon gjorde den här låten skitbra den här gången också, och nu började man ana att Jay skulle få en rejäl fight!

Sen var det då dags för premiärvisningen av "Dreaming people", vinnarlåten. Jay var först ut! Han gjorde låten bra, men inte gåshudsbra. Det blev varken rysningar, ståpäls på armarna, eller någon liten tår i ögonvrån. Innan Minnah sjöng visste man ju inte om det var låten eller Jay, det var fel på.
Men när Minnah väl sjöng förstod man att det var Jay som inte gjorde låten rättvis. Med känsla och vinnarstämning levererade Minnah en "ståpälsversion" av vinnarlåten, "Dreaming people".

Minnah%20Karlsson%20-%20Dreaming%20people


Men trots att, i alla fall jag tycker, att det var Minnah som regerade kvällen, var det Jay som vann. Jag tror att Jay så länge varit tippad som vinnare, och att svenska folket har svårt att ändra det de så hårt försvarat under flera veckor.
Skulle finalen varit om ytterligare 2 veckor, tror jag Minnah hade tagit hem vinsten. Vi svenskar behöver lite tid.... Och tydligen var det jämt mellan rösterna i kväll!


Kul att se alla deltagarna igen! Shit, vad han är bra, Olle! Han hade varit en värdig vinnare!
Andreas Weise
Idol 2010
Andreas Weise, även han hade varit en värdig vinnare, vilken sjukt bra röst han har! Han sjöng tillsammans med Daniel och vilken duo de var tillsammans. Deras röster kompletterade varandra prefekt, tycker jag. Kanske är de ( A.D?) framtidens svar på E.M.D, som sågats en hel del på sistone.

( E.M.D var förresten kandidater till Veckans Kanin, för att de var så dåliga. Veckans Kanin fick i stället vår älskade Andreas Carlsson, för att han spelat sin egen låt från musikalen "Dandy", i Idol, och därmed troligen tjänatlite pengar. Precis som han gjorde det för pengarna?
Fan, vad trött man blir! Andreas förtjänar väl verkligen INTE att bli påhoppad på det viset!
Om Andreas läser detta: Jag tycker INTE du förtjänar Veckans Kanin och vem är väl Alex Schulman att uttala sig om vad som är rätt och fel?)

Veckans Kanin tycker däremot många att TV4 ska ha för sin "dundermiss" när de inte visade Jays "Like A Prayer" i snabbgenomgången av kvällens låtar.  Men om nu alla redan var så säkra på Jays vinst, tror i alla fall inte jag att det gjorde varken till eller från.
TV4 blev anklagade för att ha missat klippet med flit, för att öka Minnahs chanser att vinna. Och gjorde de det, så får de mina gratulationer. Självklart hoppas TV4 på en värdig Idolvinnare............

Kvällens höjdpunkt, måste jag ändå säga, var när alla deltagarna tillsammans sjöng "All I need is You" Vilken rysning! Andreas Calsson har verkligen lyckats...som vanligt! Låten tillägnades, i kväll, Peter Jihde, vilket han sannerligen förtjänat. Tyckte jag inte att Peter såg lite rörd ut?
Ja, då var IDOL över för den här gången!
En eloge och STOR applåd tycker jag verkligen att vi ska ge till de riktiga IDOLVINNARNA! Nämligen PETER JIHDE, LAILA BAGGE WAHLGREN, ANDERS BAGGE OCH SIST MEN BÄST ANDREAS CARLSSON.
Utan dessa duktiga, kompetenta människor hade idol ALDRIG blivit den succé det är! Hoppas DE kommer tillbaka nästa år! Och hoppas då att Idol inte blir en soppa  (såpa) av knarkintriger, triangeldraman och skandaler, utan att det kommer bli vad det är tänka att vara: Nämligen Sveriges största MUSIKTÄVLING!
IDOLJURYN OCH PETER JIHDE



intressant  Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
Mer från IDOLFINALEN i Aftonbladet med Martin Söderström


Mer om Idolvinnaren Jay kan du läsa på Aftonbladet



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga att jag tycker inte man ska döma folk som man inte känner och vem har sagt att Jay och Minnah har haft sex överhuvudtaget,,alltså att Jay har varit otrogen?
Jag tycker alla människor har ett värde tills den riktiga motsattsen har bevisats.

Lilla Frun sa...

Jag dömer inte Jay! Inte på något sätt! Det är hans fria vilja att leva sitt liv som han behagar, och göra de val han vill. Jag skriver bara vad JAG tycker om otrohet och att det är bland det värsta man kan göra, enligt mig.
Jag förstår precis vad du menar med din kommentar, och håller fullständigt med dig.
Och...precis som du, har jag bara en åsikt!
Alla tycker inte som jag, och tur är väl det! Ha ha!
Önskar dig en trevlig kväll!
Mvh Lilla Frun

dagens vadå? sa...

Hej!
Ja de har vart lite mkt nu det senaste. Jobbet har tagit mycket tid, sen har vi haft slutspurt i skolan :-(
Senaste veckan har vi fått flytta ut ur lägenheten p.g.a renovering.
Så de har vart lite lite tid för bloggen. tyvärr..

Men jag kommer nog återkomma efter nu.. sista inlämningen i skolan i morgon, ledig från jobbet fram till januari :-)
Hurra för julledigheten!!

kram!

Anonym sa...

Perez Hilton, inte Paris Hilton. De är olika personer :P

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/