Menybar

tisdag 19 oktober 2010

Hur håller man fingrarna borta från kylskåpet?

Datum:  Tisdagen den 19 oktober 2010, 21:07:26
Namn:  Städgalen



Har du något bra tips om vad jag kan använda för medel för att rengöra våra vitvaror som är i rostfritt. Spisfläkten blir alltid flammig och ser inte ren ut efter att jag använt alla tänkbara specialmedel som kostar $$$. Tacksam för alla ”bra” tips.
Hellre lite skit i hörnen
än ett rent helvete!

Hejsan Städgalen,
min man hojtade Sidol lika snabbt som jag han läsa upp din fråga i Gästboken. Tydligen är Sidol toppen både för glaskeramikhällar, rostfritt, diskbänkar och alla andra ställen man vill göra rent. Funkar tydligen till det mesta!
( Varför har han då inte tagit hem det till mig, kan man fråga sig, eller hur?)
Men detta är ju ett medel man får skaffa i handeln, och jag tror inte det var det du ville veta.
Här kommer därför lite "husmorstips" på rengöring av rostfritt.


Lilla Frun hittar tips på att t.ex. barnolja, eller matolja funkar perfekt! Gnid in och putsa av med en tygtrasa. Fingeravtrycken fastnar inte längre, man motar fett med fett så att säga. Och fin lyster blir det också.
Använd INTE medel som är avfettande, typ fönsterputs, diskmedel osv då fettet från t.ex. fingrar fastnar lättare på en fettfri yta. Dessutom torkar fettlösande medel ut det rostfria materialet och den torra ytan drar till sig smuts och fett ännu mer. ( Så logiskt när man tänker på det. Hm! Lilla Frun torkar alltid med fönsterputs. Ska genast sluta med det)

Hoppas det kommer blänka och skina hemma hos dig nu!
Mvh Lilla Frun






Inga kommentarer:

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/