Menybar

fredag 24 september 2010

Shoppar bättre vid fyllda 40!

Jag har alltid älskat märkeskläder, dom får mig liksom att känna mig för lite mer.Inte mer än någon annan, utan mer som lite mer av mig själv. Men, tyvärr har det inte varit så jätte ofta jag känt mig som för lite mer än mig själv. Jag har inte haft tillräckligt stor plånbok, har jag tänkt. Förr har jag alltid shoppat med inställningen att more is more. Så, om jag har haft låt oss säga 1500:- att shoppa loss för,
har jag rusat runt på HM, Kapp Ahl och Lindex, febrilt snurrat på reaställningar, rivit i fyndlådor tills svetten lackat, allt för att få med mig så MÅNGA plagg hem som möjligt. Detta har resulterat i en proppfull garderob med alltid fjolårets mode, med kläder ingen annan vill ha. För det ÄR ju dom kläderna dom rear ut,eller hur? Inte ens jag själv tycker att kläderna är speciellt snygga väl jag kommer hem, vilket i sig resulterat  i att jag aldrig har något snyggt att sätta på mig. För att råda bot shoppar jag ännu MER kläder, och den onda,onda cirkeln bara fortsätter.
För att åtminstonen känna mig lite, lite,lite mer än mig själv har jag shoppat KOPIOR av märkeskläder i t.ex. Thailand. Sömmarna är lite sneda, jag vågar inte tvätta plaggen av risk för att färgen ska sköljas bort osv, men vad gör väl det, har jag tänkt. Det är ju faktiskt en Dolce Gabbana, Billabong, Lacoste, jag har på mig. "Titta på mig! Jag är inte vanliga Annica i dag, jag är ju lite mer, ser ni inte det! Hallå!"
Men det var förr! Så kan man ju inte hålla på när man fyllt 40, eller hur?! Jag orkar ju inte springa på stan hela tiden, heller. Det finns inget jag blir så trött av som en shoppingrunda på stan. Parkera bilen, alldeles för långt från gågatan. Betala parkeringen i automaten som ligger på andra sidan stan. Försöka springa mellan butikerna i mina höga, höga klackar, utan att se dum ut. ( Måste så klart springa för jag är ju sen att hämta barnen, som vanligt ) In och ut i butiker, och ve och fasa, måste prova minst 10 olika plagg! Svetten rinner, mascaran kladdar, mina heels tar död på mig, klockan går. Jag orkar inte mer!! Jag HATAR att shoppa! Handla på nätet är ju såååå mycket mer avkopplande tycker du inte det?  I allafall har jag nu vid 40 ( nya 20, glöm INTE det! ) lärt mig att uppskatta plagg som håller måttet. Håller mej torr och varm, om det är vad som förväntas av plagget, håller mer än 5 tvättar, om det går att tvätta, är ett basplagg som går att matcha med andra basplagg i min ägo, och väldigt, väldigt gärna har en liten etikett som visar att plagget är av någon känd modedesigner! DÅ känner jag mig som lite mer än mig själv och DET, mina vänner, är en väldigt, väldigt skön känsla. Jag blir lite snyggare. Lite modigare. Lite sexigare. Lite bättre - helt enkelt!

2 kommentarer:

Olga sa...

Jag känner igen min dotter på denna beskrivning när hon shoppar loss. Men nu har hon nog sansat sig och är alltid väldigt snyggt klädd. Förresten ser hon alltid snygg ut!!! Även i kläder från Ullared! Det beror nog på att det inte är vad man bär utan hur man ÄR!!

eantonia sa...

bra skrivet! :)

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/