Menybar

onsdag 29 september 2010

Lilla Frun tipsar om Lyxliv och kändisvärlden

Detta inlägg låg i gästboken i går kväll och är lite kul, tycker Lilla Frun

Datum: Tisdagen den 28 september 2010, 22:06:00
Namn: Tott

Tjenixen på dig. jag har en knepig fråga som jag vill att du svara på..
Jag gillar lyxlivet, precis som dig!
Men hur ska jag göra för att komma in i kändisvärlden?
Kram!


Ja, du Tott,
som den 40-åriga småbarnsmamma från landsbygden som jag är, har jag fullkomligen tvingats inse att jag aldrig varken kommer bli skådespelare i Hollywood, eller ens i Sverige, att den lilla sångröst jag har defintivt inte har räckt till att bli någon Idol, och att mina drömmar om att bli "kändis" helt enkelt får läggas upp på vinden.
Jag vet inte hur gammal du är Tott, men jag utgår från att du är tillräckligt ung för att inte ha gett upp hoppet! Kanske är du tom så ung att du precis ska börja din resa mot framgångar i kändisvärlden. Jag utgår från att det är den svenska kändisvärlden du vill introduceras i. Om det är utomlands, skriv till mig gen...
Här kommer några råd från Lilla Frun:

  • Har du någon fantastisk talang som du skulle kunna satsa på. Då menar jag typ sjunga, spela, skådespela, vara riktigt snygg ( om nu det är en talang) osv. ( Fast i kändisvärlden i dag behöver man i och för sig ingen talang. Det kan faktiskt vara precis tvärtom. Ju mindre talang / intelligens desto mer känd. Titta bara inom bloggvärlden!  Hm! Nämner ingen vid namn.) Men, om du nu har det, en talang alltså, försök då att söka dig till lite större städer, allra helst kanske Stockholm. Det är här de flesta agenter, skolor, agenturer osv finns. Kanske finns det något TV program du kan söka till för att "bli känd" Även om jag tror att det är mycket,mycket svårt att lyckas, och slå i genom!
  • Om talang saknas- känner du någon kändis,kompis till en kändis, eller liknande som du skulle kunna åka snålskjuts på? Ta i så fall kontakt med de, förklara att du vill leva lyxliv och "se'' kändisvärlden från insidan, och om de skulle kunna vara så fantastiskt snälla och ta med dig ut på något coolt inneställe ett par gånger så att du blir tjenis med lite kändisar. Var inte rädd för att gå fram och presentera dig för någon känd person. Antingen är de artiga och trevliga och du har halva foten inne,eller så blir du bemött av en av kändisvärldens rötägg som tror han / hon är för lite mer än oss andra vanliga dödliga och i så fall, repektera denna arroganta persons önskan om att vara och förbli ensam.
  • Om du inte har vare sig talang eller kontakter skulle jag, om jag var som du, kolla in alla skvaller tidningar som går att komma över,( finns att läsa gratis hos alla frisörer. Gå in och sätt dig och se ut som du sitter och väntar på någon som klipper sig) läs alla kändisbloggar för att se var innefolket "hänger" Läs på- grundligt- om vad som är inne / ute, vad som är modernt, eller ett no no ur modesynpunkt, vem är vem i kändisvärlden just nu och vem är hetast?
  • Ta bussen / tåget till Stockholm ( skit i bilen den är bara svår att hitta parkering till) dressa upp dig riktigt nice, gå till innekrogarna och häng i kön om du nu inte kommer in. Snacka lite med vakterna ( de är också människor) och rätt som det är har du kommit i slang med någon kändis, vakterna känner igen dig efter veckor av köande, och du ÄR inne. VAR TREVLIG. Ingen ( med några undantag) blir kända för att de är otrevliga. Le och var glad. Försök smälta in, men inte FÖR mycket. Ta initiativ till att snacka med kändisarna. Säg att det är din första gång ute, i storstan och att du är supernervös för att det ska synas. De flesta gillar att ta hand om en "nybörjare" och det gäller både killar och tjejer. De vill ju själva bravera om hur lååååångt upp dom har kommit på kändisstegen, och du är ju ny och orkar lyssna och till och med bli imponerad av de. Det gillar de! Om du vågar, och får rätt connection med någon kändis, fråga var de fikar dagen efter? Alla kändisar går på café och snackar dagen efter, skulle i alla fall jag tro. Fråga INTE om du får hänga med- för påfluget. Säg: " Ja ha, det fiket/ cafét/ lunchstället har jag aldrig testat. Får se om jag hinner dit i morgon. Vilken tid är bäst att vara där för att få bord? ( Är de lagom intelligenta frågar de nu dig om du vill hänga med de nästa dag när de ska gå, och är de lagom ointelligenta säger de bara tiden de brukar vara där, bara för att skryta med att vilken tid som gäller veeeet man ju bara!)
  • Dagen efter knallar du dit, med eller utan inbjudan. En fördel att inte vara där först. Så pinsamt om ingen sätter sig hos dig! Bättre komma insläntrande 20-30 minuter senare och passera deras bord och kanske kommentera går kvällen. Säg: "Ja, du kanske inte kommer i håg mig men vi snackade lite på Spy Bar i går och jag vill bara säga att jag tycker att det var helnice av dig att ta dig tid att snacka med mig en stund. Funderar faktiskt på att flytta till Stockholm. Har du några bra tips på folk man kan snacka med om jobb, lägenhet osv. Du känner väl helt klart massor av folk" Antingen börjar ni snacka och det hela ger det andra....Annars tittar de på dig som du var dum i huvudet, i så fall beställ en caffe latte att ta med!
  • Men, nu den stora frågan. Hur ska man då bekosta allt detta? En normal student, arbetslös, lågavlönad,svenssonfamiljs- avkomma har ju inte råd knappt med bussen till Stockholm. Än mindre att fixa rätt look, med frisyr, kläder, inträden osv. Mitt tips är: Be någon duktig kompis, syster, mamma fixa din frisyr. Det kostar massor av pengar att gå till frisören. Köp märkeskläderna på ebay eller Tradera. Du kan hitta märkeskläder till vrakpriser jämfört med i butik. Tänk på att inte ALLA plaggen i en outfit måste vara av märkesvariant. Matcha märkeskavajen med byxor och skjorta från HM, och ingen kommer se skillnaden. Ha ETT märkes / inneplagg t.ex. skor, kavaj, skjorta, klänning, handväska eller byxor. Gärna något som syns väl. Vad du sedan sätter till spelar mindre roll. Det är inte det de ser i alla fall. Köp basplagg i neutrala färger och variera hellre kavajen / byxorna.
  • Jobba extra och lev snålt under en period för att kunna bekosta det hela. Var intensiv. Det räcker kanske inte att åka till Stockholm en helg, åka hem, tjäna i hop mer pengar och sedan återkomma 2 -3 månader senare. Vem kommer i håg dig då? Kläderna du köpte till första resan kanske är omoderna, kändisarnas inneställe är flyttat, och dörrvakterna har bytts ut. Spara ihop pengarna först, var sedan intensiv. Varje helg, gärna både fredag, lördag under 1-2 månader, eller så länge pengarna räcker, eller du är ett med kändisvärlden.
  • VARNINGAR!!! Det finns många fallgropar inom kändisvärlden. Gör, säg, var ingen du egentligen inte är bara för att "passa in". Tacka under INGA omständigheter ja till saker du inte vill, t.ex. till droger eller sex!!!! Storstan är mer rå och kall än vad vi lantisar är vana vid. Kolla drinkar, håll i plånboken, gå inte hem själv är bara några av de varningar jag vill komma med.
Livet handlar ju inte bara om lyx och kändisar man måste ju vara lycklig, vara stolt och kunna stå för vem man är. Det är det viktigaste´!!
Men Tott, mitt råd till dig lyder: " TA FÖR DIG MEDANS DU KAN! VAR ALDRIG RÄDD! OCH TÄNK PÅ ATT DU ÄR PRECIS LIKA STOR OCH VIKTIG HÄR PÅ JORDEN SOM DE SOM KALLAR SIG KÄNDISAR! GO GET THEM"

1 kommentar:

Olga sa...

Oj oj oj det låter för jobbigt!!!! Om jag ville in i kändisvärlden skulle jag först satsa på att få städa eller hjälpa till på en teater,kanske bli hjälpreda på en filmstudio, söka som statist eller starta limosinservice!!!
Lyck till lilla Tott! Kom ihåg att stjärnglansen är just vad den är, bara glitter på ytan!

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/