Menybar

fredag 22 oktober 2010

Grillad i mina drömmar av Maud Olofsson

Datum:  Fredagen den 22 oktober 2010, 09:30:31
Namn:  
Sömnlös


Godmorgon Lilla Frun! Inatt har jag för ovanlighetens skull sovit gott utan att ligga och grubbla. Dessvärre har jag ett jobbigt problem när jag väl lyckas sova: Maud Olofsson figurerar ständigt i mina drömmar. Jag har drömt t ex att vi har varit ute på skogspromenad, att jag arbetat som assistent till Maud, och inatt så hade Maud med sig en enormt stor engångsgrill hem till oss och bjöd på grillfest.
Det är alltid mycket trevliga drömmar när jag drömmer om Maud, men det känns inte riktigt friskt på något sätt!
Nu behöver jag din hjälp, Lilla Frun. Hur får jag bort Maud från mina drömmar?
Kram från den (inatt ej) sömnlöse



Kära Sömnlös,
Jag måste säga att jag skrattade gott åt dina drömmar. Maud Olofsson! Av alla människor i världen! I och för sig verkar Maud Olofsson vara en fantastisk person och Lilla Frun gillar henne skarpt. Men att dela säng med henne varje natt...nej tack!
Nu är det ju lite kruxit det där med drömmar eftersom det sker i ens undermedvetna, men jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dig!

Det finns hur mycket som helst att läsa om drömmar och drömtydning,och det finns massor av olika sorters drömmar. Sanndrömmar, återkommande drömmar, mardrömmar osv.
När man drömmer upprepade gånger om en person man inte känner.

 (3 nätter eller fler) tyder det ofta på att man har väldigt starka känslor för den personen. Medvetna eller omedvetna. Kanske vill man lära känna denna personen, eller har Maud berört dig på något sätt?
  

Personen kan också förekomma i våra drömmar för att vi har något ouppklarat att ta tag i. Det kan handla om den person vi drömmer om, men personen kan också representera någon annan därför att de påminner om varandra på ett eller annat sätt. (Ofta har då ens undermedvetna satt in en "ställföreträdare" för den man egentligen borde drömma om, för att skydda oss mot smärta. ( Kanske påminner Maud dig om någon som gått bort i din närhet, någon du saknar eller har något ouppklarat med?)


Det finns också vissa drömmar där man drömmer om en och samma person upprepade gånger där personen symboliserar något hos en själv. Ofta ser vi då hos den andra, saker som man ogillar hos sig själv. Ofta är dock känslan i dessa drömmar inte säskilt bra, och du beskriver ju dina drömmar med Maud som positiva och glada, och därför är det med största sannolikhet så, att hon påminner dig om någon som fått eller får dig att må väldigt bra!


Du kan själv ganska lätt avgöra vad det handlar om genom att analysera vad du normalt känner för Maud. Jag utgår från att du gillar Maud eftersom dina drömmar verkar vara glada och positiva. Påminner hon dig om någon? Ser du upp till henne som person, eller någon specifik egenskap du beundrar? Ställ frågor till dig själv.

Jag tänker också ta upp en sorts dröm till, och det är sanndrömmarna. Har du drömt sanndrömmar tidigare? Har du någon nära anhörig, eller släkting som är sanndrömmare, eller är/var lite medial? Har du andra "förmågor" att känna på dig saker?
Sanndrömmar kallas även för spiritistiska drömmar. De innebär att man drömmer något som man sedan upptäcker händer i verkligheten.
I en undersökning av 290 slumpmässigt utvalda drömbeskrivningar har man funnit att 8,8% kan klassas som paranormala, dvs. de går inte att beskriva på normal väg.Tyvärr är det vanligaste med just sanndrömmar att man förutspår en olycka. Man kan drömma om att någon dör, om en naturkatastrof, otrohet osv som sedan inträffar,men det är sällan drömmarna är av det positiva slaget. Men vem vet? Kanske kommer du ha något att göra med Maud Olofsson i framtiden.(Är du möjligen inom politiken?)


Ja, det var en del om drömtydning och Maud Olofsson. Som svar på din fråga, på hur du får Maud att försvinna från din säng om nätterna, vill jag råda dig till att sätta dig ner och kanske meditera en stund. Försök att se vad drömmarna vill säga dig ( för ett budskap har de alldeles säkert)
Om du kommer fram till att drömmen handlar om att du tycker väldigt mycket om Maud, och beundrar henne. Varför inte läsa så mycket du kan om henne. Skriv ett brev till Maud som talar om vad du beundrar hos henne osv. Sen kan du ju alltid välja om du vill posta det eller inte.
Har Maud sidor som du beundrar. Försök att plocka fram de sidorna hos dig själv. Maud är ju en mycket stark kvinna, som har kommit långt i sin karriär. Drömmer du också om att göra karriär? Tänka på dig själv och ta för dig som hon i en mansdominerad värld? 


Om du kommer fram till att Maud bara är en "ställföreträdare" och att Maud alltså påminner om någon i din närhet, död eller levande, får du försöka se vad det är om är ouppklarat med den personen. Har du inte sörjt färdigt? Saknar du honom eller henne? Vare sig personen är i livet eller inte, kan du väl "prata"med henne/honom och berätta vad du uppskattar hos personen. (för alla gånger är det någon du tycker om eftersom drömmarna är så fina)


Vare sig du tror,eller inte tror,att drömmen är en sanndröm, (assistent till Maud Olofsson är väl inte fy skam) tycker jag du ska fundera över om det är en dröm du har även i verkligheten. Skulle du vilja gå skogspromenader med Maud Olofsson? Vilja arbeta för henne, och ha BBQ tillsammans med henne? Om svaret är JA, JUST GO FOR IT! Det handlar inte om att man måste förverkliga sina drömmar, utan i alla fall försöka göra det, eller hur?

Lilla Frun hittade också ett kul test om just drömtydning! Klicka på länken om du vill komma till testet! Drömtydningstest

Och med det önskar Lilla Frun alla en trevlig helg, och hoppas att Maud Olofsson lämnar Sömnlös ifred!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Sömnlös sa...

Tack snälla för ett mycket tänkvärt svar. Nu har jag lite att fundera på.
Jag måste berätta om att jag mötte Maud vid en tillställning häromsistens. Vid samma tillställning mötte jag dessutom en annan kvinna, som faktiskt var en nästan exakt kopia av Maud, fast mycket mindre, i alla proportioner. Nu är ju Maud väldigt kort, men denna andra kvinna var ÄNNU kortare, kanske 130 cm, och mindre och nättare i alla proportioner. En Mini-Me till Maud, liksom. Mycket märkligt och lite surrealistiskt.
Kram på dig!
Den sömnlöse

Lilla Frun sa...

Ha, ha!
Mini-Me Maud! Jag tror du är något på spåren här, ha ha!
Har du kommit fram till vilken slags dröm du tror det rör sig om?
Kram Lilla Frun

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/