Menybar

fredag 29 oktober 2010

DIN SON PÅ PARTY MED NEMO OCH JOCKIBOI I KVÄLL! VAD TYCKER LILLA MAMMA OM DET?

Datum:  Fredagen den 29 oktober 2010, 13:32:51
Namn:  Robin

Hur känns det att din son ska upp och festa med Jockiboi och Nemo Hedèn?

Hejsan Robin,
jag antar att du med "upp och festa"  menar att min son ska upp till Stockholm på fest tillsammans med Jockiboi och Nemo Hedén i kväll. Och hur jag känner inför det?  (du kanske ville försäkra dig om att jag visste om det)
Jag utgår från att du själv inte är bjuden eftersom du skickar mig denna fråga. (vill du i så fall höra om jag är stolt, eller vad? Ja, jag är stolt över min son. Men inte för att han ska på "kändispartaj" i Stockholm, utan för att han är den han är). Jag tycker ändå att din fråga är berättigad, med tanke på Jockiboi och Nemo´s rykte, och jag ska därför svara dig så sanningsenligt jag kan.

Härom kvällen ringde T. (jag kommer inte skriva ut hans namn, och är tacksam för att du inte heller gjorde det) upp mig och frågade om det är OK att han följer med ovan nämnda grabbar på barturné över helgen. Jag är oerhört tacksam att trots att T är myndig vill han ändå ha mitt godkännande.

Jockiboi och Nemo
tar ansvar för sina liv,
och min son tar ansvar för sitt!

Vi snackade en stund om vilka risker det finns på den här typen av fester, ihop med lite "galna killar" som Jockiboi och Nemo. Vi var helt överens om var T:s moraliska gräns går, och vad man gör och inte gör.
Mig veterligen har T aldrig tidigare visat bristande omdöme, därmed inte sagt att det aldrig hänt att han burit sig dumt åt. Föräldrar ska helt enkelt inte veta allt, eller hur? Men T har aldrig gett mig anledning att inte lita på honom.
Jag ska inte säga att jag "godkände" denna resa, men ska heller inte säga att jag "förbjöd" honom. Han är som sagt både myndig och förståndig och fattar sina egna beslut. Jag stöttar och står bakom honom vilket som.
T har varit på fester i Stockholm tidigare, och klarat sig alldeles utmärkt. Varför skulle han ändra sig och bli
 någon annan än den han är, för att "nykändisarna" Jockiboi och Nemo är med i helgen. Jag tror  bättre om T än så.
Vad gäller Joakim och Nemo kan jag inte uttala mig om hur de är, eller var deras "gränser" går. Jag tycker dock lite synd om dessa unga killar som blivit, i mina ögon, utnyttjade av media och framför allt av Kanal 5. Tyvärr tror jag att de för unga och naiva för att se att det kanske inte är lika kul att vara ökänd som att vara känd.

Jag har bara sett ett halvt avsnitt, det första, och kan därför inte uttala mig om serien. Däremot reagerade jag kraftigt över Kanal 5´s upplägg av programmet. De talade ju klart och tydligt om vad de ville att programmet skulle gå ut på. "Här, alla deltagare, här har vi knullrummet. Här vill vi att ni ligger runt så mycket och ofta ni bara kan! Och här har ni obegränsat med sprit. Se till att dricka hejdlöst, så har ni inte en aning om vad ni gör, än mindre bryr ni er om kameran som går där borta"
Jag kan inte tänka mig att programledare, producenter osv har försökt att hejda dessa oerfarna deltagare när det började spåra ur, utan antagligen har det varit tvärtom att de peppats att göra "galna" saker för att programmet ska få fler tittare och bli omtalat.
Samtidigt  kan jag inte säga att grabbarna ifråga gjort något "nytt" direkt. Hur många låg inte i Big Brother programmen. Eller drack, kräktes, kissade på golvet,osv. Och inte blev det sånt rabalder för det. Inte som det blivit om just Kungarna av Tylösand. Det är ju media som håsar upp allt till så stora proportioner.

Av det T berättat om grabbarna tycker jag de verkar vara hyggliga, bra killar, med mer moral och ansvarskänsla än vad de utges för att ha om man läser om vad de gjort på TV.
Det är nog inte det lättaste för en 20-åring att hantera all uppståndelse som blivit efter programmet. Att ena dagen vara en helt vanlig kille från lilla Vadstena till att vara ett av de "hetaste" namnen, dagen efter. Det skulle vara svårt att hantera även för en vuxen med erfarenhet och båda fötterna på jorden. Det är nog lätt att det spårar ut, skulle jag tro. Och man hoppas verkligen att grabbarna har "bra" vuxna omkring sig som hjälper de den här tiden, och styr in de på rätt väg.

Vad de här killarna gör, tycker, beter sig, står för osv har jag ingen aning om, men jag känner min T.
Jag hoppas att han passar på att ha riktigt skoj i helgen, njuta av varenda sekund, och ändå inte glömma bort "sina värderingar".

Jag  litar på T och hoppas att han får precis så kul i kväll som jag tror han kommer få. Det är inte bara yngre "festprissar" med i kväll utan lite äldre, erfarna "kändisar" som står för betydligt mer seriösa tv- program. Jag vill inte gå in på några namn, men det är personer jag helt och fullt litar på.
Vad T än gör i kväll, kan han varken skylla andra för eller för den delen tacka andra för. Han får själv stå för, och ta konsekvenser av sitt handlande, för vad det än månne vara.
Men en sak vill jag ha sagt. Oavsett om T sköter sig klanderfritt i kväll, eller om det spårar ur på värsta tänkbara sätt, är han myndig, han är min son, och jag är jäv...stolt över honom!! Man är bara ung en gång! Lev livet medans du kan!

Ha det gott, Robin!
Och hoppas du är nöjd med mitt svar!
Kram Lilla Frun / Lilla Mamman
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

elin amour [en störd jävel] sa...

Hej :)
vilken fin blogg du hade :)

elin amour [en störd jävel] sa...

Du borde få dig ett gott skratt åt mitt sista inlägg :)

elin amour [en störd jävel] sa...

fan va gött att höra bruuuuuden :D

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/