Menybar

tisdag 2 november 2010

DÅLIGT SEXLIV....KAN SVÄRMOR HJÄLPA TILL???

Datum:  Tisdagen den 2 november 2010, 10:00:16
Namn:  fredrik gabrielsson


 Hej Lilla frun! Jag har ett problem. Jag och min sambos sexliv är inte det bästa. Och det är ju lite tråkigt. Men problemet är mycket större än så. Hon vill att hennes mamma skall flytta in hos oss. Skall jag tycka att detta är ok? Dessutom får jag kännslan av att mamman ger mig "signaler", men jag kan ju ha fel.
Jag har ett fantastiskt recept på morotskaka. Är det ok att lägga det här?
mvh "gabbe"


Hejsan Gabbe,
jag har bara en sak att säga:
FLYTTAR KÄRRINGEN IN FLYTTAR DU UT!
Ok? För det första är det ju, precis som du säger, riktigt tråkigt att ert sexliv är dåligt. Jag kan inte hjälpa dig med någon lösning här utan att veta mer. Har det alltid varit dåligt? Har det blivit dåligt på senare tid? Har det blivit sämre av att frågan om att svärmor ska flytta in hos er kommit upp?

Ménage á trois med svärmor
Jag vet egentligen inte vem av dessa damer jag tycker gör mest fel. Din svärmor som över huvudtaget kan tänka sig att flytta in hos er. Att inte se att det skulle påverka hennes dotters relation negativt tyder, enligt Lilla Frun, på ett par olika saker. Antingen är svärmor en stor egoist som inte bryr sig om någon annan än sig själv. Hon struntar i dotterns känslor, eller eventuellt idiotföklarar dotterns förmåga att klara sig på egen hand. Eller så har du tolkat "signalerna" rätt och svärmor kan mycket väl tänka sig en liten ménage á trois. Tror du att din sambo är ute efter samma sak? Det tredje
 alternativet skulle kunna vara att svärmor och dottern har orimligt och alldeles för starka band och helt enkel inte klarar ett liv utan varandra.
Att din sambo över huvudtaget låter det bli en fråga, för er att diskutera tyder väl ganska mycket på att hon sätter sin mamma främst och att hon inte bryr sig om vad du vill eller ställer upp på.
Skulle inte tro att ert sexliv gynnas positivt av att svärmor flyttar in heller! om det var dåligt innan....(om nu inte alla 3 vill att det ska gynnas förstås.Men det är alldeles för pervo för Lilla Frun att ens tänka på. Hua)
Har du och din sambo barn? Jag skulle tro, att om din sambo och hennes mamma har så starka band att de inte klarar sig utan varandra, och svärmor faktiskt flyttar in, kommer detta inte vara en sund miljö för ett litet barn. Vilka värderingar och normer får ert barn då? Antagligen kommer du bli fråntagen allt "pappaansvar" det klarar svärmor och mamma bättre, och troligen kommer dina sambo skapa lika starka, onaturliga band till ert barn som hon har till sin mamma. Om hon nu tillåts, för svärmor, såklart.
Jag vet inget om din och din sambos relation, eller din relation till din svärmor, men det kan aldrig vara bra att svärmor flyttar in, speciellt inte mot din vilja.
Svaret på din fråga är alltså! NEJ, DU SKA INTE TYCKA ATT DET ÄR OK!!!!
Ställ ett ultimatum. Om din mamma flyttar in, flyttar jag ut. Tvinga henne att välja. Men var säker på att du klarar och är beredd på att hennes val kan bli mamma. Och i så fall tycker jag du har svaret där. Om din sambo prioriterar sin mamma, framför dig och era eventuella barn, då sätter hon inte ER familj i första rummet och jag tror inte att ni har mer att bygga på i framtiden. Om hon inte din sambo kan tänka sig att få hjälp, teapi vad som helst, för att komma över sin "mammafixering". Men det är ju upp till dig, om du är beredd att vara kvar medan hon jobbar med det. Det kommer ju inte gå över en natt, precis.

Våga säga ifrån i en relation.
Om kärleken är stark, klarar den det!
Jag vet att det, förr i tiden, var väldigt vanligt att man tog hand om den "äldre generationen" och att föräldrar ofta flyttade in i barnens hushåll på ålderns höst. Det är också vanligt bland invandrarfamiljer att generationer bor under samma tak. Lilla Frun tror, att det är en helt annan kultur och sätt att leva, och att svenska män, som är vana att vara delaktiga i hushållet, i matlagning, barnskötsel osv är det kanske inte lika lätt att få det att fungera. Säkert finns det svenska familjer där ute, som fått det att fungera, men jag tror att det är en mycket kuvad man, en toffel och mes som ställer upp på det mot sin vilja. 
Och dit hör väl inte du????
Om du är beredd på eventuella konsekvenser - ställ ett ultimatum. Låt henne avgöra hur framtiden ska bli.
Men,om det är  så att du inte vågar ta risken att hon ska välja mamma framför dig, ja då har du väl redan förlorat, eller hur? Då har ju din fru samma makt över dig, som hennes mamma har över henne.

Jag hoppas du är nöjd med mitt svar till dig!
Annars får du skriva igen!
Jag håller tummarna och hoppas det går bra för dig, och att du och din sambo blir lyckliga!!
Och du.....JAG ÄLSKAR MOROTSKAKA!!!!! Kram

intressant.se Läs även andra bloggares åsikter om personligt, relationer, kärlek

1 kommentar:

Malin sa...

Tack så hjärtans mycket :) Nu blev jag superglad! Jag kan inte heller så mycket tyvärr :/ Men jag kan ju tipsa om youtube!! hittade jättemånga tutorials där sen finns det en sida som heter www.moderskeppet.se där man med kan hitta massvis med bra saker om photoshop :) Bara träna som gäller... Precis som jag gör! Just nu har jag fastnat för retuschering men jag försöker göra andra saker med ;) Lycka till! Kram Malin

Dunken.se
http://lillafruns.blogspot.com/